Wednesday, September 7, 2011

::bila kita akan rase nikmat berblog ni?::

Aku tau,setiap benda yang ang lakukan mesti ang nak balasannya kan?Ang belajar sebab ang nak berjaya.Ang makan sebab nak hidup.Ang minum sebab haus.Ang beribadah sekali pun sebab ang nak kan keredhaan Allah.Dan setiap apa yang ang lakukan jika kerana Allah,ang akan dapat sesuatu yang bukan semua orang dapat iaitu keredhaan Allah..

Ok,aku dahulukan dengan sedikit tazkirah supaya entry aku tak de la kosong sangat.Paling kurang pun ang dapat sumting yang berguna iaitu kita hidup di dunia adalah untuk mencari keredhaan Allah.So,sekarang kita beralih ke topik yang kita nak bincangkan hari ni..


Aku yakin,ada yang berbloging sebab saje-saje je kan?Maybe sebagai diari ataupun catatan harian.Tapi aku yakin dan pasti yang niat ang tu akan berubah kalau ang dapat rase nikmat berbloging ni.Macam ang puasa jugak.Kate la mula-mula ang berpuasa sebab nak save bajet.Tapi bila ang dah rasa nikmat berpuasa ni,ang akan terus berpuasa tanpa mengira save bajet ke tak.Ok?

Jadi bila masa kita akan rase nikmat berbloging ni?

1.Bila follower mula ramai.Yang ni aku sangat pasti.Bila follower ang dah makin ramai memang ang akan bertambah rajin update blog ang.Ang rasa yang ang sangat diperlukan dan ang blogger yang terunggul pada abad ini.Jadi ang tak nak hampakan pembaca-pembaca blog ang..


2.Bila sekali update ramai yang view.Aku yakin yang setiap blog ade gadget nak kesan berapa ramai yang view page sesebuah blog.Kalau la sekali ang update beratus orang view blog ang memang la ang hebat.Boleh kena heart attack o..Mesti ang tertanya,dasyat sangat ke entry aku ni?kalah fatin liyana punye blog uh..



3.Bila beratus yang komen.Kalau yang ni,bukan setakat ang je yang teruja.Aku pun kalau dapat beratus komen aku akan teruja.Aku akan tertanya.Panas sangat ke entry aku ni?Kalah gosip-gosip artis.Sekali tengok entry kondem orang..grrr~


4.Blogger otai bagi tazkirah.Yang ni aku yakin sangat-sangat.Kata la ade blogger famous amous datang blog ang then bagi tazkirah atau semangat kat ang.Sure ang bersemangat berbloging.Kalau boleh nak mengadap blog je 24 jam.Besar sungguh peranan blogger otai ni kan?huu..bila la zack zuhairi nak mai blog aku ni?ke ade sesiapa yang nak aku mai blog die?poyo gak aku ni kan?=P

zack tak de..al hakim je ade..=P

5.Bila ang dapat beribuan ringgit dari blog.Dalam malaysia ni ade je blogger sepenuh masa.Maksud sepenuh masanya ni adalah mereka yang berblog 24 jam.Tak makan tak tido.Haha.Gurau je.Depa ni yang bekerja dengan blog dan kebanyakkan depa ni banyak main seo.Aku?Fail bab-bab seo ni..


Ini antara nikmat berbloging.Aku yakin kalau ang rase nikmat ni ang akan jadi seseorang yang gila pada blog.Tak mustahil jugak yang ang akan jatuh cinta pada blog.Makan tak kenyang,tido tak lena,mandi tak basah.Yang pasti,elektrik ang meningkat mendadak..hehe
www.tips-fb.com

31 comments:

Anisa Anuar said...

setakat ni biasa2 aje...alhamdulillah follower makin brtambah..komen?? lebih kureng aje..yg lain tu takde la rasa..dpt duit? tak..

☀ Izzaty Hedry☀ said...

bla blogger otai al hakim nk terjah blog zaty ni ?..:P

al_hakim said...

haha..perli kat nih!

Lyndaz said...

follower bukan nak cakap x penting..aku puas gak bla follower bertambah

tapi paling aku suka bila entry 2 ada orang komen..maknanya ada orang baca

orang kata tak sia2 la tulis. kan3...? XD

bla blogger otai singgah komen..pergh!!! rasa macam nak contact abes member2 yang ada blog. haha.semangat membara2 punya pasai!puas hati laa.. XD

MizzDayana said...

seronok.... :D

dah follow dah. :)

deheartystrawbery said...

mmg pun...kepuasan melanda..:)blh tmbh ramai kwn..n keep in touch slalu even alam maya

Amoychanteks said...

rasenyer ramai yg maen tekan button follow jer. tapi entry tak pernah nak komen pon..

cikcloudy said...

betul2.. tp in my case, nk dpt 5 komen per entry pun susah.. huhu..

Yana Farinha said...

blog kite pon takde je jengukk kuikuiki

::contengan hati::)) said...

best kan dapt follow beriban2 n comment baratus2 ;)
kalau ada blogger otai atau senang citer blogger yang jadi pujaan datang blog yart memang up satu entry khas lah kan ehhe ;)


btw congret blog ang dah semakin hebak tak lama lgi dapat setaraf dngan zack punye ;)

ika said...

bila jadi macam nie...memang org akan terus ketagih berblogging dengan impian nak kalahkan fatin liyana n hanis zalikha...hehe...

♥♥ miracle ara ♥♥ said...

wahh, bloger otai dah bagi semngt kat sy..tenkiu2 ;) sy baru lagi..sudi2 laa singgah.

jehanfrhin said...

alangkah nikmatnya berblog jika berlaku kelima-lima perkara diatas... hehe.. ^^

Unknown said...

haha..da rase da, smenjak start kerja xdapat nak merase sgt coz balik da penat..huhu

arituarini said...

tk pk blog sgt dah.. bz... kih kih kih

Cik Pipi said...

kenapa mesti zack ? kenapa ? kenapa ?
HAHA !


blog for memories .
tak semua kenangan kita ingat , jadi itu lahh guna nya blog .
keeping the memories for me ;)
i'm satisfied enough !

Norhasfiza Roosli said...

setuju gk dgn statement2 di atas..tp ade penah tgok 1 blog,follower beratus2,tp 1 comment pun xde..entri buhsan kot..*haha..sesuka hati mngata blog org laen*

dya said...

blog hy suka2 je...tadela pk ape sgt pun..konon2 cam diari sndiri

Naim Sangkakelubi said...

gua buat blog sebab nk jd kaya...keh3...

caliph shuriken said...

bila ada blog klau bole nk update en3 tiap2 hari, hikk...

MR. SYAH said...

aku pun xtahu kenapa aku buat blog.. hehe..

Fasihah Supian said...

wahh otai dahhhhh

al_hakim said...

hah kak..jgn perli sgt..=P

Zyla said...

zyla nak berblog sebab sebagai platfrm utk zyla bermula dlm bidang penulisan. wlpn sekarang ni major dlm akaun tapi zyla berhajat satu hari nnti utk buat al least 1 novel.. so dgn berblog zyla nk thu mcm mana skill penulisan yang baik yg blh tarik minat org nak baca.. mgkn nmpk berbeza tapi ini cara zyla.. apapun.. bg zyla tak kisahlah kalau ada blogger otai yang sudi singgah ataupun tidak.. yg pasti zyla nak follower itu bertambah dgn sendirinya, zyla nak diorang knl zyla. yg paling penting utk zyla bknlah follower tp komen dan zyla akan ttp rasa teruja wlpn hny satu komen!

Dzarief Zuhdi said...

blogger otai singah blog aku.. syiokk woo.. haha

mmg smangat bila bnyk org datng singgah n komen.. skrang dah x kejar follower dah.. dah x noob cam dulu.. hehe

kakngah said...

aku akan rasa betapa nikmatnya berblogging bila aku dapat syiok sendiri di blog sendiri.

aliza said...

alaa adik je datang p blog akak pon akak dah rasa suler sangat sbbbbbbb macam yg adik tulis aar... kan folower dah raami tentu dah otai nye...

EnciK AxixOu said...

penulisan yang xsia2 adalah bila org coment n bagi pendapat . kita boley b'kongsi pandangan masing2 kn..

ct kektus said...

nikmat bila ada orang komen entri kite. siyesly. walaupun mgkin dia tak baca, hehehe ;p

Ainism_ said...

betul2....mula rasa nikmat berblog bila ramai view blog ayien,bila nuffnang start bagi angpau,bila orang start bagi komen2...setuju2...=)

najwa said...

6. Bila orang dapat manfaat dari blogpost kita (wah,memandai tambah) ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...