Monday, September 5, 2011

::apa yang lelaki perlu tahu tentang perihal seorang perempuan::

Ok,tadi aku dah kongsi dengan ang mengenai lelaki.Tapi aku akui,bukan semua lelaki ada semua sifat-sifat tu.Kadang-kadang ade je sifat pelik pada seorang lelaki.Sifat pelik aku?Ade la.Hehe.Jadi kat sini aku nak kongsi mengenai orang perempuan pulak.Agak-agak betul tak ape yang aku tulis ni walaupun aku bukan seorang perempuan..

1.Seorang yang sangat sensitif.Bagi aku,hati orang perempuan ni senipis kulit limau.Kalau ang budak-budak lelaki buat silap sikit je maka remuklah hati tu.Kalau ang hiris kulit limau tu makanya mengalirlah air daripada kulit limau tu.Jadi ang yang lelaki ni kena pandai jaga hati orang perempuan.Hati depa bukan hati batu macam ang.Aku lembut sikit dari hati ang.hehe


2.Suka mengulang sesuatu perkara.Aku tahu yang orang perempuan ni suka ulang sesuatu perkara.Mak aku sendiri kalau nak pesan kat aku mahu 33 kali jugak la."Balik ni belajar betul-betul".sampai aku pun dah boleh hapal ayat tu.Ini tandanya apa?Tandanya orang perempuan ni memang ambil berat dan nak kita ingat apa yang dipesan.Depa tau ang tu pelupa.Kalau dah cakap 33 kali pun tak masuk kepala otak memang tak boleh nak buat ape la.Pi hentak kepala ang kat dinding lagi bagus..

3.seorang yang teliti.Ang selalu nampak perempuan tak bawak handbag kat sisi?Payah nak nampak kan?Kalau boleh,lagi gedabak handbag tu lagi bagus.Sebenarnya,bukan depa nak menunjuk yang depa tu kaya boleh beli beg besar-besar.Itu sememangnya sikap mereka yang teliti.Cuba ang cek dalam bag tangan tu.Aku jamin,macam-macam benda ang boleh jumpa.Ketip kuku,sikat,sheltox,geran tanah,bil air elektrik suma.Kalau boleh,dengan peti-peti ais nak sumbat sekali dalam bag tu..


4.banyak berfikir.Aku percaya yang orang perempuan ni memang banyak berfikir.Lepas ni nak masak apa.Nak pakai ape keluar ni.Handbag mane satu yang lagi besar.Pikir nak kemas rumah.Macam-macam lagi.Aku yakin la,disebabkan banyak berfikir ni la depa sampai terlupa  yang depa dah pesan kat ang "balik ni belajar betul-betul".Sebab tu la sampai 33 kali ang menerima pesanan suara yang sama..muahaha


5.'peramah'.Aku yakin kebanyakkan perempuan ni 'peramah'.Tak berhenti-henti bercakap.Ni pengalaman aku sendiri la.Budak-budak kelas aku tu bercakap je kerja.Dalam kelas bercakap,kat perhimpunan bercakap,kat kantin bercakap,kat tandas tak tau.Entah-entah tengah tidur pun bercakap.Bahaya ni..Aku takut telinga ang letih dengar percakapan depa.Mau bengkak telinga ang bro..


6.lebih ikot emosi.Orang perempuan ni bukannya tak berfikir sebelum melakukan sesuatu.Ang silap kalau ang kata yang orang perempuan ni tak fikir dan terus ikot emosi.Depa ni sebenarnya berfikir terlebih dahulu,tapi disebabkan depa nak jaga hati ang depa buat keputusan tu.Tu yang dikatakan emosi.Perasaan kat ang tu dilebihkan daripada segala-galanya.Kan orang perempuan kan? (aku hentam je ni)

Cukup la kot.Penat aku hurai tentang orang perempuan ni.Kalau lelaki tadi sikit je yang nak dihuraikan sebab depa simple je.Tak macam orang perempuan.Banyak yang perlu dihuraikan.Tapi aku rasa lagi senang nak paham orang perempuan sebab depa jenis yang tak simpan.Nak nangis,nangis terus.Macam lelaki depa simpan dalam hati.Nangis senyap-senyap dalam bilik.Kalau tak silap aku la.Tapi yang aku pasti bukan aku..=P

www.tips-fb.com

34 comments:

Fasihah Supian said...

basically yes :)

pelangi hafyza said...

hehe..llaki pon ada yg banyak ckp jgk la..=D

CikTeddyCorner said...

ade yes n no..huhu

Anonymous said...

hehe yang part hand bag tu agak kureng siket sbb kita ni jenis x suka beg besar. yang lain tu setuju lah gak lagi2 bab 'peramah'

Nur Fajariah said...

99% betol..^^

Anisa Anuar said...

most of it..totally agree with it..

fndrocka said...

nomnbor 3 tu bila dia bergabung dengan nombor 4 dan nombor 6,,terus aku pening, aku memang takleh nak handle over-analyse kind of girl.hehe

FadzMeera said...

nie mmg btol2 kaji
t'senyum ja baca entry ni :)

dila bahar said...

amboi cikgu... pandai nye.. ade pengalaman ker???

Anonymous said...

betol betol!

dieyla said...

agree wif those...

inna_risna said...

shoot for no.3..haha!
well, boleh lah kira btl apa yg ang citer tu..dlm 90% gitu la..^^

syazrinakuya said...

no 3 tu tak la pulak. selalu bawak wallet dengan HP je.kehkeh. kalau bole rasa nak bawak duit dengan ic then kad2 bank. tp most of all tuh betul lah

cik beLLanan said...

pasal beg y aku suka tu. haha. mak aku penah skali tu dlm beg siap ade filter ikan. kah3~

Sarah Khan said...

hmmm ada yg setuju & ada yang tak. haha

btw good try! ;)

ayuna ayuni.. said...

80% betol.....

sebab perangai org berbeza...cuma sikit2 ada la terkena kat pompuan yang sedang komen ni.
sikit2 jela pon~~~

hahah

shaliza khairi said...

wah. hampir semua betol. pandai hang perhati kaum wanita ni ye. bagus2. hehe.

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah..memahami sungguh ni..bgus3..

Cik Aqilah Wardah said...

bahahaha~ hati ang lg lembut dr laki..

ang prmpuan ka?? :p

Anonymous said...

pasai peramah tu saya setuju!yeaay,sila gimme five sikit.paaap.hahahaa

Sunah Sakura said...

hurmmm..ok..bole diterima... :p

Jαnnαhツ said...

agree sgt2. pompuan memang emo. and sensitive...

MisS BubBLe said...

part yg sensitif tu btoi kot..;)

Izyan Masri said...

ECECEY.SEMUA NI MMG KENA DENGAN BATANG HDUNG YAN.MEMANG SEMUA SIKAP NI ADA XD

Unknown said...

thumbs up

fana.akim said...

wow! expert betol kau ye perihal perempuan..haha

cik lebah said...

agree with that...

::contengan hati::)) said...

ahha yeah banyak nye betol lah ehheeh,,

that y nak cari lelaki yang boleh tahan molot chek ni prung prang tiap saat aghhaha ;)

merahitujambu said...

betul kaji ni..ahahaha..betul2...

maya anis said...

semuanye btol2 nak..nak no 1 tu!

Anonymous said...

setuju,alamak aii. hehe

Anonymous said...

huhu betoi beno entry ni..tambah2 byk pk tu..tu mmg sy kot @__@

atika amran said...

Sangatlah setuju. Huuu

syaidatul aisya said...

ahha .. macam tau-2 je . it's called a girl in a guy :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...