Monday, September 5, 2011

::ang nak kaya dengan berbloging kan?::

Iklan dan blog memang tidak dapat dipisahkan.Ok tak pepatah aku ni?Aku cipta pepatah ni sebab aku payah nak nampak blog yang tak de iklan di blognya.Tak cukup dengan iklan seperti Nuffnang,Innity,Advelerts dan chup-chup bagai,ditambah jugak dengan iklan-iklan persendirian.Maksud aku iklan yang sesiapa nak join la.Hah!Macam mane nak cite ni.Aku sendiri pening dah ni. (-.-")

Bagi aku,memang tak salah kalau ang nak kaya dengan iklan-iklan yang ang letak tu.Tapi aku nak tanye ang,boleh ke ang kaya dengan duit iklan kat blog ang yang sikit tu?Kata la sehari ang dapat 2 inggit.10 hari 20 ringgit.Agak-agak ang berapa hari ang nak kumpul sampai 2 juta?Tu kalau ang dapat iklan.Kalau tak dapat iklan macam mane?Sia-sia je entry ang kan?


Salah kalau ang pikir macam tu.Lagi-lagi kalau ang blogger baru.Memang betul,sikit-sikit lama-lama jadi bukit.Tu pun kalau ang sempat tengok dan merasa bukit tu.Kalau ang tak sempat?Kan dah kempunan tu.Duit kemana,ang pun kemana,bukit pun entah kemana..

Aku mengaku,dulu pun aku ada fikir macam tu.Tapi sekarang pemikiran aku dah berubah.Memang aku pun pasang iklan nuffnang kat blog aku.Tapi serius dah lama sangat aku tak dapat iklan yang berbayar kat blog aku.Aku pun pernah serabut dan terasa rugi segala entry aku ni.Tapi tu dulu la.Sekarang aku lebih pentingkan pembaca.Aku harap sangat yang aku dapat tackle pembaca.Tak kiralah ada iklan ke tak.Aku terus update blog aku.Bagi aku,ni merupakan cabaran bagi aku.Ni baru dikatakan blogger sejati..=P poyo!


Tu je la aku nak nasihat kat ang.Ang kena tarik pembaca dulu.Dah berjaya baru ang pikir pasal iklan bagai ni.Nak naik kena slow-slow.Belajar naik guna tangga dulu baru naik exceletor.Dah maju lagi baru guna lif..Kalau ang terus guna lif memang ang poyo!Ang tak bijak langsung sebab katakanlah lif tu rosak satu hari nanti,ang terpaksa jugak guna tangga.Kalau ang tak reti guna tangga macam mane?tak turunlah ang.Kalau terbakar memang rentung la ang..

p/s:payah ke nak guna tangga ni?hehe
www.tips-fb.com

25 comments:

Unknown said...

setuju sangt ..
cari dulu pembaca..
kemudian baru pikir pasal nak buat iklan..

al_hakim said...

ada jugak yg bersetuju..masyeh

baca dan senyum said...

setuju, laju kita naik laju juga kita turun. jadi naik pelan-pelan, lepas tu baru dapat hasil. hehehe

Cikgu Amin said...

betul la tu ...

jom baca ni jap, sekadar berkongsi ilmu ... petua lihat dara...

::contengan hati::)) said...

yup2 btol..
kayuh sikit2 lama-lama sampai jugak kan,,
kena banyak perbaiki blog baru boleh kan,,
likee my blog hahahahaa

Unknown said...

setuju ! eh blog jela sebab mnt bkn sbb duit..tp klo la kta dah dpt rezeki dr situ okay la

Unknown said...

: Tu la, Kadang2 aku pikir pun tak semua nak baca.. Tgok semua blog banyak bergaya... hehehe

Anonymous said...

oooo...cmtuh

cikbunge said...

ehem, ustaz hakim.. slamat hari rye :)

al_hakim said...

selamat hari raya jugak sirap merah..=)

Lyndaz said...

stuju2!
readers banyak lagi syiok maa! XD

Anonymous said...

bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian, tak gituu?

Semut Senyum said...

comeynye entri ni...

idea kene perah la..
hari2 makan kismis

hafizudin said...

do our best.
and let success do the rest.

Siti Nurazlinda said...

linda buat akaun Nuffnang pon sebab dipaksa dan terpaksa . HAHA , so walaupon Nuffnang linda macam takde function tapi tetap ada nilai walaupon empat hengget aje . :p

macam ku kata said...

blog i tak da iklan pun..hehehhehe...follower pun sikit jer....hehehhe..tapi tetap suka menulis macam2 entry..;-)

~ @bel 0mar 91~ said...

saya tak pikir pun nak tambah duit..
duit boleh cari kat mana2 pun
tapi motif saya buat blog
untuk meluahkan perasaan saya
dan mengembirakan hati para pembaca saya :)
Harap dorang happy dan hilang stress bila baca blog saya
itu jer... Allah suka kalau kita gembirakan hati orang yang sedang berduka

inna_risna said...

inna walaupun pasang iklan nuffnang, tp smpai skrg nie xpernah dpt BE lg..tp inna xkesah semua tu...yg pntg tgok niat asal kita la nak bblog nie...

Anonymous said...

bagus sangat entry ni.saya sgt setuju dgn awak....saya kagum dgn blog the other khairul sbb semuanya intipati yang bermaklumat...dan saya terfikir mesti dia adalah orang yang banyak ilmu didada....

saya pon pernah pkir macam nih...bacalah...kekeke

http://miela-tahril.blogspot.com/2011/05/no-more-nuffnang.html

K said...

kawe sambil menyelam minum air, keh3.

yang penting, kepuasan diri XD

Suza said...

hahaha ... btol2, p kalu mencuba apa salah nyer kn ...

mr.T said...

agreed..tapi bukan senang kan nak cari pembaca tetap..entry kena bagus dan berguna kepada pembaca..:)

Nyamuk Terbang said...

terbaik!!!
berblogging kena ikhlas
bkn harapkan duit

anakpakcikali said...

saye lgsg x letak iklan kat blog.

Unknown said...

setuju....saya buat entri sebab sharing is caring is loving...tapikan, bulan ni nuffnangg bagi iklan berbayar banyak kali, so kenala kerap update blog....huhu..sianlak kat nuffnang~hak hak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...