Wednesday, July 20, 2011

::malu cendol pulut panggang::

Hari ni memang saya sangat letih.Pagi ada game bola menentang team barcalona.Depa ajak lawan sempena asia tour macam Malaysia lawan arsenal dengan liverpool hari tu.Malangnya depa kalah dengan kami bakal cikgu-cikgu..Saya sendiri telah menyumbat dua gol..Penjaga gol barcalona hanya mampu terpaku dan berdiam diri..selepas habis perlawanan saya ada dengar yang depa nak minta khidmat saya dalam kelab depa..wah..popular la saya lepas ni...tapi..malangnya semua ini hanya angan-angan semata..kan bagus kalau ianya realiti...kehkeh..



Lepas main bola saya terus masuk ke kelas..Bila lecturer bersemangat nak mengajar dicampur dengan kami yang memang semangat nak belajar,jadinya kelas berjalan tanpa rehat sehingga jam 1..memang blur kalau kelas berterusan macam ni..bila blur dicampur dengan letih ia akan jadi lebih blur..Then lepas solat zohor semua saya terus sambung kelas hingga pukul 3..time ni la paling blur..waktu tidur kot..


Lepas je kelas saya terus memecut keluar dengan rakan-rakan menuju ke bank yang berdekatan..Saya terpaksa mencucuk kad atm ke dalam bank kerana ada benda yang nak di settle kan..Betul orang kata,bila tiap kali nak  kuarkan duit mesti kita akan pening kepala..Lagi-lagi kalau banyak jumlahnya..Tapi saya ni jenis kepala batu.Tak la terasa sangat pening tu..Bila dah tak de duit baru terasa..haha..


Bila panas ni kalau pekena cendol memang teramat la sedap..Kami singgah di kedai cendol yang berdekatan..Time ni la tragedinya berlaku..Biasalah kalau kita pi kedai makan mesti ada orang akan datang nak amek oder kan..Macam tu jugaklah kedai cendol ni.."dik..nak oder apa?" dengan yakinnya saya menjawab.."bang..saya datang kedai cendol tak kan la saya nak pizza hut pulak kan?" ok ni gurau je.."bang,cendol pulut panggang satu!"..saya pelik bila abang tu gelak je..bila dipikirkan balik memang saya dah buat silap..kedai ni mana ada cendol pulut pangang..kenapa tiba-tiba saya rasa macam saya orang asli je ni..haha..ke abang tu yang orang asli..confius den..



Malu jugak den dibuatnya..tapi nak buat macam mana..terlepas kata sendiri yang kena..haha..Tapi saya bukan jenis yang cepat melatah..orang tua-tua panggil sikap ni sebagai cool aka macho..yang ni memang saya terer..buat tak tau sudah..haha..=P


kalau korang nak buat ape? www.tips-fb.com

5 comments:

ishiko said...

kalo saya xsdr sy slh oder, mmg buat dekk la.. kalo sedar..
'ehh.. sory2x slh oder, hehe'

yunZatie said...

kalo nak kaver cakap je..saje tez abg? haha

cira nd said...

tak kisah la terslah order ke tak ...hehe
yang penting dapat mkn cendol tu... sedapp nyeee... haihh tengok gmbo pon da teringin ni..ha lps ni leh belanje kan .. wink2 ^_^

Fasihah Supian said...

hahaha hakim, meh peturun ilmu cool tu kat akak...hehehehe

Adibah Jumali said...

hahaha.. cendol pulut panggang.. comel2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...