Friday, June 10, 2011

:kenapa wahai sahabatku?::


wahai sahabatku..
kenapa ramai yang mengalirkan air mata hanya kerana sebuah cerita dunia
tetapi tidak mengalirkan air mata ketika sedang bermunajat kepada Allah..


wahai sahabatku..
kenapa ramai yang sanggup berpusu-pusu ke konsert 
tetapi ceramah dan majlis agama banyak lagi kerusi kosong..


wahai sahabatku..
kenapa seorang artis diagung-agungkan
tetapi seorang khalifah dan pejuang Islam langsung tidak dikenali..


wahai sahabatku..
kenapa hal dunia sering dibangga-banggakan
tetapi hal akhirat langsung mereka tidak tahu...


wahai sahabatku..
kenapa ramai yang kata mereka Islam 
tetapi mereka tidak memperjuangkan Islam..


wahai sahabatku..
kenapa ramai yang sanggup berhabis duit untuk dunia
tetapi tidak mampu untuk bersedekah walaupun satu sen kepada mereka yang memerlukannya..


sahabatku..
mengapa ini semua berlaku?
hanya mereka dan mereka saja yang tahu..
semoga kita semua sentiasa berada dalam redha Illahi..
amin ya Rabb..
www.tips-fb.com

9 comments:

waRDah a.k.a QiQi said...

amiiiinnnn :)

(mcm dh xde muke len kn yg nk komen?? mesti hakim tension)

lalalalala~

syaza nazura. said...

Assalamualaikum,

Tersentuh dengan entri ni... :') Ya Allah, moga-moga kita semua berubah ke arah yang lebih baik, insyaAllah. Thank you tau for this entri :)

al_hakim said...

kak wrdah:tension?tak la..sy berbesar hati.sape je nak komen entry sy kan..=)

syaza:=) tq sudi bace ye..

yatie Awang said...

amin....semoga kita menjadi insan yang diredhai

Nur Ayuni said...

mengapa dan mengapa.

semoga tak terlambat untuk amar makruf nahi mungkar. insyaallah. :)

Hans said...

insyaallah moga kita semua melakukan kebaikan dan suruhannya
amin
:-)

Review Filem KL Gangster

pelangi hafyza said...

like entry ni..
same2 lah kita berusaha utk berubah..=)
insyaAllah

ieyba said...

amin..nice entri..
btol tu..kerna yg kita nmpak itu dunia..harta..pangkat..

tapi hakikatnya yg bernilai kelak bukan apa yg kita agungkan sekarang..
syukran kerna mengingatkan..

cik nurussalwa said...

:)

sebenarnya ramai yang tak faham kenapa kita lahir ke dunia.. sebab tulah kita jadi manusia leka dan alpa..

nak bagi orang faham tu susah.. maksudnya, kita sendiri kena fahamkan diri kita dulu la..

awak faham?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...