Thursday, June 16, 2011

::Gambar default di Facebook::

Assalamualaikum..


Ramai yang bertanya kepada saya,kenapa saya menggunakan gambar katun sebagai default picture di FB.Bukan ke kita patut bangga dengan diri kita sendiri.Allah dah bagi kita muka,hidung,telinga,mulut dan sebagainya.Jadi kenapa kita tak nak bangga dengan apa yang kita ada.Saya hanya mampu tersenyum dengan pertanyaan rakan-rakan saya ni.


Ada tujuan dan sebab mengapa saya guna gambar kartun sebenarnya.Bukan sengaja atau saja-saja.Betul apa yang rakan-rakan saya katakan tu.Gambar profile kita tu mencerminkan diri kita.Kalau letak gambar monyet,maknanya kita dah nak sama dengan monyet.Kalau letak gambar brad pit,mungkin kita nak sama dengan brad pit.Haha.Entah la.Bukan saya ni tak hensem dan malu nak letak gambar sendiri.Cumanya saya risau nanti ramai yang nak jadi kawan.Pastu nak rapat-rapat.Pastu.....err..


df FB saya

Saya sebenanrya suka pada gambar kartun tu.Sopan je kan.Bersih je muka macam ada cahaya nur gitu.Saya berharap sangat saya akan dapat jadi macam kartun tu.Ala-ala ustaz gitu.Sedap mata memandang,sedap lagi tuan empunya badan.Hehe.Lagi satu,gambar tu sebenarnya pemberian seseorang.Jadi kena la kita hargainya kan.Lagi-lagi kalau orang tu penting..=P


Lagi satu tentang diri saya,saya bukan jenis yang suka bergambar.Jadi gambar saya tu limited edition la ye.Tu yang tak banyak pilihan nak tunjuk tu.Banyak pun gambar nasyid je.Tu pun bukan saya yang ambil,peminat-peminat yang ambil.Kihkih.Perasan sudah.Apa pun nasihat saya,kalau nak tunjuk gambar,tunjuk lah gambar yang sopan dan menutup aurat.Kalau tak saya tak nak kawan! =D


Berbanggalah dan bersyukurlah dengan pemberian Allah..Bukan semua yang kita ada orang lain juga ada..

www.tips-fb.com

16 comments:

Fasihah Supian said...

saya letak gambar anak buah sahaja....

al_hakim said...

hm.tu tanda nak dpt cahaya mata kot..hehe

Faziera193 said...

=) sejuk hati ibu mengandung..hihi

al_hakim said...

amin..hehe

Unknown said...

sy pom ltak gambar laen...gambar kartun or gambar pape yg pasti bkn gmba sy...nape? protection..pompuan kan..letak gambar sndiri boleh jd ftnah..kan..peace bro..hehe

Puan Nurussalwa said...

jgn tuka k. :)

al_hakim said...

ash:betul2..kesalamatan kita yg penting..

cik salwa:saya cube k..hikhik

Cik Aqilah Wardah said...

nak cakap ke xnak cakap... nak ke xnak....??

nak cakap jugak... :p

sy tau siapa yg bagi!! ahaks!! ^____^

SiS NaD said...

Salam...

Saya letak gambar saya yang paling cun... hehe!~

al_hakim said...

kak wardah:jgn nak memandai k!

sis:hehe..cun2..

Ana Farhana said...

besttt :) sejuk ati membaca

al_hakim said...

=)

pelangi hafyza said...

setuju dengan hakim...
like entry ni...=)

al_hakim said...

=) masyeh..

Eera Shera said...

salam..singgah sini dan follow =)

Mohd Amin Aizuddin said...

Saya letak gambar yang diedit pakai topeng bleach..Adakah bermaksud saya menyerupai seakan-akan macam tu?Oh tidak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...