Wednesday, February 9, 2011

::pengajaran cinta::

awak..
hari ni saya kenal awak..
hari ni juga saya tau apa itu cinta..
betul kata orang, bila cinta hadir kita akan dapat rase dengan sendirinya..
saya dapat rasainya..
awak rase benda yang sama tak awak?



awak..
saya dengar dalam percintaan ni banyak ujiannya..
tapi betul ke awak?
banyak mane dugaan tu awak?
berat tak awak?
macam mane kalau kita tak dapat lalui semua dugaan ni?


awak..
saya tak sanggup kehilangan awak..
sebab itu saya tak sanggup nak mulakan perhubungan ini..
orang kata setiap pertemuan pasti ade perpisahan kan awak..
saya tak sanggup hadapi perpisahan..
saya tak sanggup lihat awak menangis kerana saya..


awak..
satu hari tu saya nampak awak dengan lelaki lain..
saya nampak awak bahagia sangat..
saya rase sedih sebab lelaki tu bukan saya..
mungkin silap saya yang tak berani luahkan perasaan saya pada awak..


tapi awak..
saya nak awak tau..
walaupun saya sedih..
saya tetap doakan awak kekal dengan lelaki tu.
saya nak awak bahagia...
saya tak sanggup tengok awak sedih..
tak sanggup awak..


awak..
mula saat itu saya pelajari sesuatu yang baru tentang cinta..
cinta tak semestinya bersama..
cinta juga tak semestinya memiliki..
dan cinta memerlukan pengorbanan..


awak..
apa-apa pun saya tetap ada disini..
saya akan setia menunggu awak..
kerana cinta jugak tak pernah mengajar saya erti mengalah..
saya akan tunggu awak untuk selamanya..


sekian~


p/s:banyak pengajaran yang kita boleh dapat dari bercinta kan?..jiwang-jiwang..huu
www.tips-fb.com

44 comments:

atie said...

puitis ye~(^_^)

dakpipimerah said...

mcm situasi sama je dlm cite awk ni,,huu

al_hakim said...

atie:hukhuk..men tulis je..
dakpipie merah:ye ke?hukhuk

Sunah Sakura said...

awak~ awak ni pandai la~~ :))

al_hakim said...

hukuk..masyeh sunah..=)

Anonymous said...

:)) banyak pengajaran ! yess. (:

Faziera193 said...

ni situasi ex akak saya ni...ikikikiki

al_hakim said...

putree:yes2..=)

faziera:erk..kebetulan..

cikcahya said...

mmg byk pgjaran yew.
even pun xdpt brsama.
hnya doa yg dpt disalurkan ;)
harap si dia gembira dsmping org trsyg.

♥ خديجة الأحد ‎نور ♥ said...

huh! sebak je bile bace..
same story,, waa teringat balik nie..
T_T

al_hakim said...

cik cahaya:betul kan..cinta2..

conteng blog:hukhuk..ye ke..

Anonymous said...

Hakim...puisi ke ni..jiwangnye..huu..
abg copy ye..

Amanie Khairunnisa said...

ehe tade rules yg ckp kalau kite suke kt org maka org tu kne suka kt kite balik :)

Niesa said...

salam,ur entry sntiasa menarik n sgt2 bermakna...hukhuk...sedih plak..

"Sungguh menyakitkan mcintai seseorg yg tdk mencntaimu,tetapi lbh menyakitkn apabila mcintai seseorg dan kmu tdk memilikin keberanian utk menyatakan cintamu kpdnya"

fatenrustam said...

erm...sob2..tetbe lak sdey..hehe

al_hakim said...

bg abu:hukhuk..sila2..men tulis je tu..

amanie:betul2..yg penting kita happy..hehe

niesa:betul tu..komen niesa pun sentiasa menarik kan..=)

kechik:sob2 jugak..

najwa's said...

aduss..dah ler tgh berduka ni. (>_<)

Miss Yaty said...

tapi kan wak kalau awak tak luahkan memang sampai bila2 pun awak kena tunggu dia wakk..huhu~~

hihi..pape pun memang best..memang byk kita dpt belajar kalau bercinta..jgn termakan cinta je sudah..hihi ;)

al_hakim said...

najwa:hukhuk..

miss yaty:haha..ye kan..awak2..

Anonymous said...

nice entry.. =)

al_hakim said...

masyeh nadiah..=)

as said...

jiwanggg jiwangggg . haha .
nice entri though!

Pemilik secebis said...

menarik..
pengalaman ke?

al_hakim said...

aqila:hukhuk..awak memang jiwang..huu

fariza:eh2..takde2..=P

kindergartenlibrary said...

so sweet !!!

macam terkena saja ..
=(

jom baca :
Korang kategori rajin menulis atau terus menulis ?"

al_hakim said...

hukhuk..terkena ke nelly?hehe..masyeh..=)

Miss Bluepinkiey said...

semalam sy ade buat entry : http://bluepinkiey.blogspot.com/2011/02/pliz-tell-himher-nowbefore-u-r-late.html

same gak ngn cerita awak ni...:)

al_hakim said...

kebetulan kan miss blue. =)

Anonymous said...

saya ske bace entry nie..
btolla cinta x smstinya memiliki..
pengorbanan penting ^_^

Unknown said...

cuweetttnyerr!!
btol,cinta tak semestinya memiliki..

syg la owg yg syg kte lebey dr kte syg dy..=)

al_hakim said...

anon:masyeh sudi bace entry sy..=)

finaz:betul2..

Anis Adila Aris said...

waaa..penuh dengan kejiwangan...
sekrang ni musim jiwang2 ke?
haha

efa said...

yeah betul cinta itu perlukan pengorbanan...ahahaha jiwang lak huhu
ya ka blog tak laku ni?hehehe

al_hakim said...

anis:hukhuk..tak tau la..=P

efa:hukhuk..tak laku..sedih2..=(

wawaney said...

alolo, sweetnya!

al_hakim said...

huhu..masyeh..sweet2..

Shima Hishamuddin said...

best, tapi kan, sye da serik. hahahaha
tp tak pernah pn becinta, penah suka kt org je hahaha

al_hakim said...

shima:hukhuk..macam mane serik tu kalau tak pernah..biase la kan..kite ade perasaan..=)

Unknown said...

sukanyaaaaaa

ukasyah shafei . said...

entrie yg bes! :)
suka2.
betol2!cinta x semestinya memiliki.hmm.

al_hakim said...

masuri:masyeh..=)

haysaku:masyeh..betul kan..=)

key-one said...

nice...=)

Anonymous said...

ni yg macam video tu rs nya kan... video ape tah..

Ieda_ishida said...

best entry awk nie... suka3...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...