Saturday, February 19, 2011

::cerita insan kesepian::

Namaku insan kesepian.Aku ni serba kekurangan.Banyak kelemahan diri la senang cite.Aku ni jugak jenis yag pentingkan diri sendiri.Tak pernah pun pikir pasal orang lain.Bagi aku hal aku biar aku sendiri yang setel.Hal orang lain biar depa yang setel sendiri.Tak payah nak serabut-serabut kan kepala otak tolong pikir kan masalah orang lain.Tapi ade sumting yang spesial pada aku.Orang kata aku ni sweet talker.Tapi entah la.Sweet tang mane pun aku tak tau.Ade jugak orang kate aku ni comel.Tapi aku malas nak lebih-lebih.Tulis kat FB sume.Kunk depa kate aku ni perasan pulak.Hahaha.Dunia-dunia.

Aku ni budak U.Dan yang pasti aku ni remaja.Orang kata berdarah panas lagi.Kalau boleh semua benda kene try.Enjoy dalam hidup dulu.Dah tua nanti tak boleh nak enjoy-enjoy lagi.Kene lepak kat kedai kopi je men dam ngan geng-geng yang kuat gosip.Tak pun lepak kat surau.Ye la.Orang kate umur dah lanjut.Kubur dah mule memanggil-manggil.Seram aku.Haha.

Aku ni maybe tak macam lelaki lain.Aku ni nampak je ganas.Tapi aku pemalu kot.Hobi aku diam.Pelik tak?Tapi nak buat macam mane.Setiap orang ade hobi masing-masing kan.Aku ni macam remaja len jugak.Lepak kat disko,tempat bowling,main snooker ngan member-member dan macam-macam la yang aku buat.Walaupun aku suke enjoy tapi yang best tentang diri aku ni aku tak gune duit parents aku tuk berhibur atau berseronok.Kalau boleh biar aku carik duit sendiri.Nak enjoy gune duit aku sendiri.Baru dapat feel enjoy tu.

Dalam diam-diam aku ni aku rapat dengan seorang wanita yang baik budi pekertinya.Pelik tak?Orang macam aku yang tau nak enjoy je ni boleh rapat dengan seorang wanita yang baik,humble dan macam-macam lagi la.Memang nak kiamat ke dunia ni?hukhuk.

Name dia Nur.Dia ni merupakan salah seorang pelajar harapan U aku.Kire pelajar cemerlang la.Bagus sangat la kan.Die naik kan name U,aku pulak rosakkan name U.Hahaha.Cik Nur ni selalu bagi nasihat pada aku.Bagi motivasi dan semangat pada aku.Aku dengar.Tapi masuk telinga kiri kuar telinga kanan je la.Aku pun tak pasti masuk belah mane n keluar belah mane sebenarnya.Orang degil.Macam ni la.

Hari berganti hari,aku semakin rapat dengan dia.Kami saling mengenali antara satu sama lain.Yang pasti die tau perangai aku macam mane.Kuat sosial.Kuat enjoy.Sume negatif tu aku punye la.Apa-apa pun aku nak cite yang die ni pandai buat kek.Aku suke sangat kek die.kalau rase satu memang nak lagi.Ade satu mase tu aku mintak tolong dia jahitkan seluar aku.Aku tak reti jahit la.Dulu ade la jugak belajar menjahit mase kat sekolah menengah.Tapi semua ilmu tu aku dah campak jauh-jauh.Tak cool la lelaki menjahit ni.Bila nak dekat exam je mesti aku mintak tolong die ajar aku.Enjoy-enjoy jugak,tapi belajar jangan campak jauh-jauh sangat.Mase depan tu.Hukhuk

Satu hari Cik Nur ni dapat offer pi sambung study kat Obersea.Die cite kat aku.Aku ok je la.Memang tak terkejut kalau orang pandai dapat offer macam tu.Kalau aku yang dapat offer memang terkejut,terkedu lagi.

Hari berganti hari.Tarikh penerbangan die pun semakin hampir.Aku terus dengan perangai aku yang enjoy dengan member-member.Aku tak rase pape pun sebenarnya.Ye la,dah memang hidup aku macam ni.

Pada hari die nak fly tu aku tak pi hantar die.Bukan aku tak tau tarikh die nak fly tu.Tapi aku tak terjaga lagi.Clubbing sampai kul 5 pagi.Subuh ntah kemana.Sedar-sedar je dah pukul 1 tengah hari.Nak buat macam mane?sambung tido la.Haha.

Hari-hari berlau.Aku mula rase macam aku dah kehilangan sesuatu yang berharga.Aku rase macam sunyi je hidup aku ni.Entah kenapa.Aku macam dah hilang semangat nak enjoy-enjoy ni sume.Aku lebih prefer duk bilik dan termenung sorang-sorang.Aku mule skip kelas.Bukan pi mane.Tapi duk bilik.Pikir mase depan aku.

Member-member sume kate aku makin kurus.Dulu aku gemuk ke?Entah la.Sebenarnya aku banyak pikir pasal Cik Nur ni.Aku sering tertanya,macam mana keadaan dia sekarang ni.Aku rase menyesal sangat cos tak pi anta die mase nak naik flight haritu.Tapi nak buat macam mane kan.Nasi dah jadi bubur.Aku rindu dengan senyuman manis die.Skunk ni sape yang nak jahit suar aku kalau koyak lagi?Terpaksa la aku buat revision subjek menjahit waktu kat skul dulu.Hukhuk.Tak nak aku!

Semenjak tu aku kurung diri aku dalam bilik.Nanges sorang-sorang.Memang tak macho kalau laki nanges kan.Sebab tu la aku nangis dalam bilik.Tak nak dunia tau.Hukhuk.Ntah la.Aku sering tertanya.Bila dia nak balik.Yang aku tau dia kat sana 3 tahun.Memang tak balik Malaysia dalam 3 tahun tu.Mase ni la aku sedar memang betul yang penantian tu satu penyeksaan.Walau pape pun, aku tekad dalam hati aku.Aku akan terus tunggu die.Nak tau sebab apa?Sebab AKU SYG DIE SGT2.Aku harap die akan terima aku.Die akan tunggu dan tak lupakan aku.Aku harap sangat-sangat.Buat pengetahuan korunk,nama sebenar  aku bukan la insan kesepian.Pelik sangat kalau name aku macam tu.Tak pernah dibuat orang.Tapi itu la diri aku sejak kehilangan dia aku rase diri aku ni sepi sangat.Sebab itu la aku gelar diri aku INSAN KESEPIAN.

Kat sini aku nak nasihat kat korang.Tolong hargai ape yg kite ada.Jangan jadi macam aku.Penting kan diri sendiri.Last-last diri sendiri yg merana.Jadi la insan yg bahagia disamping orang yang tersayang.Bukan insan yang kesepian.Sekian.

Yg benar

INSAN KESEPIAN


p/s:cerita ini tiada kena mengena dengan sesiapa pun..sape yang tak join segmen saya lagi!click sini..masyeh..=)
www.tips-fb.com

9 comments:

ain revival said...

semoga dapat berjumpa dan bersama Nur suatu hari nanti~

Puan Nurussalwa said...

kesian~ sepi bebenor.. u wrote this x sampai 2jam. hebat tu.. teruskan usaha menulis. (^_^)

mira ellyna said...

ermm sedih plak hati nie..

al_hakim said...

ain:moga2..=)

awak:ih2!ni cite lame la..tukar sikit2 je..

mira:sedih..=(

kaAka said...

sbr ye....mgkn ad hkmat dsebaliknya...bykkan bdoa+redha+tawakal...insyAllah kalu ad jodoh korg pasti akn btemu smla...so,nt hargai lah prtmuan i2 k..kaaka alwys doakan yg tbaik tuk kalian...

Niesa said...

hurm..manusia ni biasa la..bila dah jauh..bila dh xde depan mata baru la terasa kehilangan..terasa kesepian..hukhuk...sedih plak.. =(

al_hakim said...

kaaka:betul tu..tapi bukan sy la..hukhuk

niesa;betul tu niesa..niesa jgn jadi macam tu ye..=)

Nazrul Ashraff said...

sob3x.. haha..ada hikmah di sebalik kejadian..eh..nak join la segmen tu..hee

al_hakim said...

nazrul:amin.hukhuk..join jgn tak join!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...