Saturday, June 18, 2011

::Sunah Sakura,Danbo dan Daun::





Danbo:Eh!Dari mana daun ni  datang ni?Pelik bin ajaib ni...
Daun Kering:No coment.....

Si Danbo sebenarnya berasa hairan dari mana datangnya daun kering itu.Memandangkan Danbo ini seperti manusia,dia makan,dia minum,tidur dan sebagainya,jadi dia pun ada perasaan ingin tahu seperti manusia.Jika kita sedar,kita sendiri pun kadang-kadang tercari-cari dari mana asal-usul kita.Siapa yang menciptakan kita.Sebab itulah kita memerlukan Allah sebagai tempat mengadu dan tempat untuk bermohon.Selepas die tertanya dari mana datangnya daun itu,dia terfikir pula,dari mana datangnya dirinya yang kecil itu.....

Danbo:Somewere I belong...(bukan lagu linkin park ye =P)

p/s:sampai kedah dah..=)
www.tips-fb.com

11 comments:

Sunah Sakura said...

dari Dia kita datang, kepada Dia kita kembali... thanks hakim... :)

al_hakim said...

welcome sunah,..=)

Unknown said...

alah comel nye care nak sampai kan ,, ye, sampai kan walaupun sepatah kata...
tapi klu cam ni, sume nak bace kot...hehe bgus2.. :)
thums up

al_hakim said...

hukhuk,.,,tq..=)

Cik Pulau said...

danbo juga seperti manusia...^^,

al_hakim said...

haha..dia makan dan minum...

Muhamad Zulazwan Bin Chukop said...

luahan perasaan si danbo..

al_hakim said...

ahak...=P

K O R I E said...

bley ke tinggalkan komen kt sini~
segan jea rsa.;)
1st time kot jd pgomen kt blog ni~
korie dtg jenguk peserta segmen td!

agakx2 danbo mkn apa ye?
ahak!

Unknown said...

wa'alikummussalam..
alhamdulillah..perkongsian rohani.
oh. segmen baru =)

danbo tu..apa?
huhu..berminat pula pakcik mencari apa itu danbo

=)

Sue Saari said...

betul kita nih kerdil sgt kat bumi Tuhan nih...dari Dia kita dtg kepada Dia kita kembali...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...