Friday, September 7, 2012

cinta itu adalah..

Muzicons.com
(play dulu tau!)
cinta..
orang kata ianya membahagiakan..
ada juga yang kata ia menyakitkan..
cinta..
orang kata ia ibarat cahaya..
tapi ada juga yang kata cinta itu kegelapan..
sebenarnya ia adalah cahaya dalam kegelapan..
awak..
bila saya dengar orang kata pasal cinta,
saya hanya mampu tersenyum..
bagi saya..
cinta itu kekuatan..
cinta itu perubahan..
ia bagi kekuatan kepada kita untuk berubah ke arah yang lebih baik..
awak..
bagi saya cinta itu juga ujian..
ia akan uji sejauh mane setia kita padaNya..
ia juga akan uji sekuat mane kita dalam menjaga anugerah Allah yang suci..
bagi saya..
cinta itu juga tanggungjawab..
tanggungjawab kita untuk membentuk cinta yang diredhai si Pencipta cinta..
awak..
kadang-kadang cinta akan buat kita tersenyum..
kadang-kadang juga ia akan membuatkan kita mengalir air mata..
tapi hebatnya cinta,
ia mampu membuatkan air mata kita mengalir tika senyuman terukir dibibir..
awak..
apa yang saya sangat pasti cinta itu adalah kebahagian..
begitulah harapan saya agar akan bahagia dengan awak suatu hari nanti..
tapi andai bukan saya orang yang akan membahagiakan awak..
saya akan redha..
sebab cinta itu mengajar saya erti ikhlas dan redha..
awak..
cinta itu kekuatan, 
cinta itu cahaya,
cinta itu ujian,
cinta itu tanggungjawab,
dan cinta juga adalah cikgu yang baik kepada saya..
ia mengajar saya erti ikhlas dan redha.. :)
p/s:kalau ia membawa kita kearah kejahatan, bukannya cinta namanya. Ia adalah nafsu~
www.tips-fb.com

12 comments:

sarah zulk said...

salam. terbaik!

♥ Miss Hearty ♥ said...

nice entri !..cinta itu indah bagi yg tahu menghargainya :)

Iffah Afeefah said...

huiyoooo adik akak dah bermadah la

#jiwang style islamik ye

al_hakim said...

hehe..lame dah tak update la kak..

hnahdy said...

indahnya cinta. tapi ada apa dengan cinta :P

zaxx said...

cinta oh cinta..bila mahu menerjah hidupku..eh? hahah

charmp Bucket said...

tak semestinya cinta itu harus dimiliki.. sangat universal dan subjektif..

UniMeOw said...

cinta itu penting tp x perlu la dipentingkan sgt..

cinta hanya perasaan, & kdg2 di situlah bertandangnya syaitan..

yg paling penting,cinta pada Pencipta..:)

::contengan hati::)) said...

cinta tu sangat indah kan ;) cuma pandai menghargai dengan tak je ;)

al_hakim said...

betul..=)

teyhah said...

jiwang jugak senior ni haha

Evanna said...

;'(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...