Tuesday, March 6, 2012

wishlist sepanjang zaman

Setiap manusia yang dilahirkan kat dunia ni pasti ada harapan,cita-cita,keinginan atau pun wishlist dalam bahasa baratnya. Begitu juga dengan guwa yang tak terlepas dengan wishlist guwa sendiri. Biar orang kata harapan setinggi gunung.Tapi atleast kita ada aim yang kita nak capai. Bermotivasi jugak guwa ni kan?Hakhak

Dari dulu hingga kini, dan mungkin selamanya, benda yang guwa idamkan adalah untuk memiliki sebuah iphone. Tapi secara jujurnya, wishlist guwa yang ni masih belum tercapai sebab guwa sendiri masih tak mampu nak memiliki si Iphone ni tadi. Guwa ni bukanlah anak datok.Kalau guwa anak datok, satu kedai Iphone guwa beli.


Benda kedua yang guwa sangat idamkan adalah sebuah kereta suzuki swift berwarna putih.Warna merah pun ok. Kawan-kawan guwa selalu perli guwa sebab guwa punya test ala-ala gegurl sikit. Tapi guwa tak peduli tu semua sebab taste orang ni lain-lain. Ade je lelaki yang tak suka perempuan kurus sebab bagi depa perempuan yang berisi itu comel dan boleh dibuat bantal peluk. It same goes with me..Bukan pasal perempuan berisi tu ye.Guwa nak sebut pasal taste yang berbeza-beza..hakhak


Yang ketiga, guwa tersangatlah ingin jadi anak yang soleh kepada kedua ibu bapa guwa. Wishlist yang ni pun masih tak tercapai. Tapi InsyaAllah akan tercapai satu hari nanti sebab sekarang ni pun guwa sedang perbaiki diri guwa yang serba serbi kurang ni. Semoga wishlist guwa yang satu ni dimakbulkan Allah. Guwa berharap  sangat guwa dapat balas jasa kedua orang tua guwa yang banyak berkorban untuk guwa hingga ke hari ini.


Wishlist guwa yang seterusnya adalah untuk menjadi seorang suami yang soleh,baik,romantik dan caring untuk isteri guwa. Then,guwa sebagai ketua keluarga, guwa nak bentuk sebuah keluarga yang baik di sisi Allah. Semoga wishlist guwa yang ni diperkenankan Allah.


Dan yang terakhir. Guwa ada satu wishlist tambahan iaitu guwa ingin keluargkan album nasyid guwa sendiri. Walaupun suara ni tak bape nak ada, tapi asal ada duit semua benda boleh jalan. Ada duit, bulan pun boleh sampai. Inikan pulak nak terbitkan satu buah album. Ape ade hal.hakhak..

Ini je wishlist guwa setakat ni. Kalau ada tambahan nanti guwa cite lain ok?Haha.Macam ade orang nak tau pulak kan? =P

p/s:apa benda yang korang paling nak kan sementara korang masih hidup kat dunia ni? www.tips-fb.com

21 comments:

Nana said...

saye ade iphone..nak pinjam??hee

al_hakim said...

amboi..haha..meh bagi free..

Saddila said...

whoaa nasyid. good luck bro :)

ANISA said...

wishlist tu pun saya nak...yg nak buat album nasyid...ce try buat lagu sendiri...mesti lg terer

al_hakim said...

haha..tq =0

..ika itu aku.. said...

dah ad album nanti bak 1 kat ika k..larikkkk!!kekeke

good luck ye =)

Semusim Rindu Balqish said...

nk iphon jgk..tpr smpai skang xdpt agy..just dlm mimpi jew..hahahaha

al_hakim said...

amboi..semua nak sama je ni..haha

wat lagu sendiri?insyaAllah satu hari nanti =)

Syafiq Ahadin said...

aku nak blackberry (senang tweet),
nak lappy asus (idaman!),
nak kereta myvi (comel n sesuai untuk diriku ini),
nak isteri (takkan jadi gay?)
sekian. hehe!

Semusim Rindu Balqish said...

hahaha..insyallah..sy dh follow kamu..singgah le kt blog sy.. najwanajeha.blogspot.com.. tq :)

al_hakim said...

syafiq:haha..=.=

khaleda;InsyaAllah =)

luqman zakaria said...

wah! wishlist yag hebat2!! insyaallah akan termakbul nanti! amin!

al_hakim said...

amin..tq luqman =)

Sam Banjamin said...

impian kita lebih kurang sama la... kecuali yg last tu... walaubagaimana pun, semoga tercapai impian dan cita-cita kamu tu... aminnnn

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/tebiat.html

jemput kunjung ke blog saya. komenlah seadanya... menyokong dan menghargai sesama kita.

zul a.k.a sam banjamin
(founder of gerila penulisan kreatif)

FasiHaH SupiaN said...

wishlist terdekat..sebuah kereta...

al_hakim said...

sam:amin...=_

kak fasihah:haa..t leh bawak sy jalan2

YAYA AZURA said...

semoga tercapai semua hajat..
amin....

erma nazillah said...

Iphone?xreti guna touch2 ni..hehe..cikgu,da tgk video awk nyanyi tu..suara sedap..ade bakat..moge tcapai la cita2 tu ye..amin :)

al_hakim said...

hukhuk..masyeh =)

Ana Farhana said...

sejukkk hati ibu bce ni... hiiihiii

shera haifa said...

insyallah dgn usaha yg bersunguh2 tak mustahil semua tu boleh digengami..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...