Tuesday, February 21, 2012

Pengalaman itu penting

Kalau mengikut logik akal guwa,ramai student yang kat luar sane just ulang benda yang sama dalam satu hari.Kalau ade seminggu,seminggu la dia buat aktiviti yang sama.

contohnya:
bangun tidur---->kelas+tidur+bergosip+fb---->tidur tengah hari---->sukan--->group discussion--->fb-->tidur


Kalau macam ni jadual korang,guwa rase life korang nampak agak muram sebab korang asyik buat benda yang sama dalam seminggu.Kalau guwa sendiri,mau mati kebosanan dibuatnya.Tak pun mati kekeringan.

Sepatutnya,masa usia muda ni,kita kena buat banyak aktiviti yang menarik bilamana kita dah tua nanti,kita boleh story kat cucu-cucu kita.At least,boleh la kita share pengalaman masa remaja kita pada depa.

'dulu atok bercinta dengan Lisa Suraini.Tapi atok tolak cinta Lisa..Disebabkan kecewa yang teramat, Lisa terus amek keputusan untuk kawen dengan Yusri KRU..'kan syok untuk didengar oleh halwa telinga kalau macam ni..

Tak kan la kita nak cerita pasal jadual kita yang macam kat atas tu kot?Boleh mati kebosanan depa nanti.

Macam guwa sendiri,guwa telah cube untuk menyibukkan diri dan menambah pelbagai ilmu di dada.Lagi-lagi sebagai seorang bakal guru.Pengalaman yang berbagai tu amatlah seronok untuk didengar oleh student-student guwa nanti.

Dan tak mustahil,guwa akan dapat hadiah dalam kuantiti yang banyak bila tiba hari guru nanti.Hehe..

Nak dijadikan cerita,masa guwa kecik-kecik dulu time guwa tak kenal erti cinta lagi,guwa pernah tubuhkan skuad mencari hantu dengan kawan-kawan sekolah agama guwa.Bila besaq ni guwa rasa macam sangatlah tak matang guwa time tu.Tapi pengalaman macam tu la yang buat guwa tersenyum..

Secara tidak langsung,segala pengalaman kita yang berbagai ni yang akan mematangkan kita.Kalau tak caye,ang  cube tanye pada orang yang ang nampak agak-agak matang.Guwa kompem yang dia tu banyak pengalaman di dada dan berbagai-bagai jenis orang dan ragam yang dia dah jumpa.

Bagi guwa,tak ape kalau kita tak master sesuatu bidang tu.Cukup sekadar kita tahu basic.At least kalau orang bercerita boleh la kita menyampuk sikit-sikit.Baru syok bercerita.Orang dulu-dulu pesan,nak bercerita biar ade komunikasi dua hala.Baru rancak bercerita dari pagi sampai ke malam..


Pendapat peribadi guwa,orang yang pandai tak cukup cemerlang kalau dia tak de pengalaman.Kesimpulannya, kepandaian ditambah dengan pengalaman,itu baru tip top namenya..

p/s:entry pendek nak lepaskan rindu update blog je ni.. www.tips-fb.com

8 comments:

wanie_mn said...

btul. sy tgh cri part time kerja skrg ni. tp byk kerja kena reject sbb x da pnglmn kerja. kesian. baru 1st time ni nak kerja. ;'(

Anonymous said...

hahaha...pengalaman mengajar kite banyak perkara...hehehe...update jugk akhirnya kau dik...

sea_lavender said...

dengan pengalaman ini dapat dijadikan kenangan hidup kte =)

Erma Nazillah said...

dr hari isnin smpai jumaat life mmg sm je..huhu

Suraya Aris said...

tak boleh blah lisa tolak cinta. haha

Anonymous said...

pengalaman itu penting.....tidak indah hidup tanpa adanya pengalaman....erk...macam berbelit je....haha...

al_hakim said...

wanie:betul kan pengalaman tu penting?

kak eyda:hukhuk

sea lavendar:betul..

erma:haha..tau tak pe..

suraya:hehe

kak nadiah:haha..paham2..

Zul fattah said...

haha.. aku blogging bila aku free.. jd boleh la aku cite kat anak cucu aku,

"cu, zaman atok, muda2 dulu.. atok menulis guna blog.. cu ader?"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...