Friday, June 17, 2011

::tutorial nak mengurat wanita,100 % berkesan!!::

Assalamualaikum...


Tengok tu!Tengok ape?Ala,cuba tengok bilangan rakan seperjuangan saya tu?2499 orang.Syukur alhamdulillah!ramai juga yang sudi teman saya dalam meneruskan perjuangan ni.Tak de la rasa keseorangan je kan.Kuat dan bertambah semangat lah saya nak mengupdate blog.Apa pun,kurangkan merapu, elakkan kontroversi.Banyakkan ilmu diiringi amal."Ilmu banyak tapi tak beramal tak guna jugak der"..Kata Abu kepada Bakar.


Tapi..Apa tapi tapi?Tapi anda perasan tak?Kebanyakkan rakan saya ni adalah wanita lah.Perasan tak?Mane rakan-rakan lelaki saya ni?Tak berminat ke?Hurm..Ade je.Depa pi surau kampung tu.Ada majlis tilawah.Saya bukan tak pi.Cuma saya kena jaga rumah ni hah.Sapa pulak nak jaga rumah ni kalau saya tak de.(merapu ape ntah).



Besar kemungkinan entry-entry saya yang sebelum-sebelum ni banyak menceritakan mengenai wanita.Jadi blogger lelaki kurang berminat.Entry lelaki perlu belajar masak pun didominan oleh wanita.Nak wat guano lagi?Den pun tak tahu.Rasa macam kena tukar nama blog ni.Pilihan hati wanita ok tak?Hehe..


Tak pa tak pa.Ini entry khas untuk lelaki.Wanita nak bace pun boleh,tapi tengok jauh-jauh je la ye.Kali ni meh saya kongsikan tutorial nak mengurat wanita.Senang aje dan dijamin berkesan.Pantas dan efficient gitu.Hahaha.Kompem berkesan la senang cita..


Bila nak mengurat wanita ni,anda kena pandai masak.Cube tengok entry lelaki perlu belajar masak.Kenapa perlu?Kajian dah membuktikan yang wanita menyukai lelaki yang pandai masak.Saya ade buktinya.Meh tengok sini,mereka wanita Malaysia yang merbahaya.Percaya dah?Agak-agak dah pro memasak anda boleh try satu ayat kat wanita, "awak,saya pandai masak.cakap je awak nak ape.Kari kepala ikan,ayam masak kurma,soto,chicken choap,spegheti dan macam-macam lagi".Kalau anda yakin anda hebat sangat,cakap la KFC,mcd,pizza hut pun boleh.Hehe..Tapi ni kalau anda nak ngurat yang suka makan la.Kompem tak kena reject. =P


Kalau nak ngurat yang Islamik senang je.Ade orang kata susah nak dekati orang yang Islamik ni.Jangan jadikan tudung labuh tu sebagai penghalang kita nak mengurat die.Kompem ramai yang nak yang baik-baik dan solehah kan?Senang je pun.Bila nak wanita yang baik dan solehah,gagahkan diri untuk bangun di malam hari untuk buat solat malam.Buat solat tahajud dan hajat.Mohon kepada Allah apa yang kita nak.Allah tu maha Mendengar dan maha Pemurah.Jodoh pertemuan semua di tangan Allah.Jika wanita itu jodoh kita,kompem tak kan ke mana.Jangan pi dekat cakap saya pandai masak.Kena pukui saya tak tanggung..



Apa?Nak yang cantik macam mane pulak?Lagi senang!Selalunya yang cantik ni nak yang hensem jugak.Baru depa rasa ngam ngan depa.Betul tak?Kalau saya pun saya rasa begitu?Ala,senang je.Cantikkan diri kita dengan pakaian yang menutup aurat.Buang semua seluar pendekmu tu.Tak guno.Wat mandi boleh.Kemudian,hiasi dirimu dengan akhlak-akhlak terpuji.Contohi Rasulullah dan amalkan sunah-sunah baginda.InsyaAllah,bukan setakat yang anda nak tu je terpikat,satu kolej terpikat dengan anda.


Nak yang macam mane lagi?Meh habaq ceq meh..Nak yang comel?Comelkan akhlakmu.Jangan buat ganas dan tunjuk hero.Wanita comel-comel ni tak suke ganas-ganas.Kalau romantik macam Rasulullah lagi depa suka.Tak caya?Belajar dulu macam mana sikap baginda.Kemudia try apply.Hat yang comey dan tak comey semua terpikat dengan anda.Pilih ja mana anda nak.



So,senang kan nak pikat wanita ni?Tapi bila dah pikat,dah dapat,anda ada tanggungjawab.Cara terbaik anda bertunang dan jangan tunggu lama-lama.Kahwin terus lagi afdal.Saya ni pun nak kawen InsyaAllah.Tapi 3-4 tahun lagi la ye.Jemput mai uma..=P


p/s:Yang dah beristeri jangan nak mengada-ngada guna tutorial ni..tak pepasal saya yang kena pukui kunk =P  www.tips-fb.com

24 comments:

Fasihah Supian said...

itulah, orang kata, hati mengatakan wanita cantik kerana akhlak dan peribadinya :)

Raden said...

xde yg nk ngorat awek tembam dan bulat ke....haih....

Damn Nations said...

Hahahaha... nice! huhu

nadzli azlan said...

nice info !! I LIKE ! HAHAHAHA :)

entry terbaru --> http://afrospexs.blogspot.com/2011/06/autumn.html

al_hakim said...

kak fasihah:true2...=)

raden:ade2..jgn risau

shuk:hukhuk

nabilasyazween said...

Hehe, kalau jodoh tak kemana aih. HAHA. Btw, thanks singgah belog, and kalau mau header comel boleh tgok sini.

http://notanotahati.blogspot.com/2011/06/header-comel.html

Syaza said...

Assalamualaikum :)

Wah wah wah, even sy bukan lelaki sy nak baca juga, heee :D Betul betul betul :) Setuju dengan entri ni :))

http://syazanazura.blogspot.com/2010/11/kerana-aku-wanita.html

^^ Baca tu. Untuk kaum adam :)

al_hakim said...

nabila:orait...

syaza:hehe..tq

LynnAiza said...

tapi tu la,kadang2 ada laki yg just suka memain tu,kemaiiin lagi.kalau tak dpt,macam2 cara dan gaya ada nak tackle awekss.dah dapat tu,tak hargai pulak.tapi tak semua la.just my opinion.

p/s;mcm kebetulan pulak entri kita.

http://syaiza189.blogspot.com/2011/06/kalau-ya-pun-nak-tackle-awek.html

saya bukan tomato said...

hakikat mmg ramai folower pompuan dri laki kot . sebab folower ceq pon ramai pompuan . ngehehe

wahhh suka2 tips mike ^^

pelangi hafyza said...

kepada wanita2.. sama2 lah ktia jaga akhlak kita..

al_hakim said...

namaa:hurm..manusia..

tomato:tq..=)

pelangi:jaga2.

Anonymous said...

ahaaa......suka2.....paling suka buang semua seluar pendek....ngee....

Unknown said...

tapi lelaki zmn sekarang lg suka yg hot2..hahaha...salah sp tu..adessss..

Puan Nurussalwa said...

ih3.. bek buat tutorial add math..
erk~

al_hakim said...

kak nadiah:hehe..mmg patot pun..

cik aish:erk...no komen.

cik salwa:on the way ni..hehe

Sunah Sakura said...

ramai perempuan sebab dulu blog pilihan hati banyak cakap sal cinta~ ;)

al_hakim said...

ye la kan..hukhuk

NuSaNa NoSa 91 said...

cara pikat lelaki ada x?? heeeeee~ ^_^

woooo~ 3-4 tahun lg?? ni dah ada calon ke?? jeng3~ =.=

Cik Aqilah Wardah said...

dan2 kuar 'kak fasihah'

hakhakhak... :p

baju kuning~ mcm knal!! :D

AzwanRamli said...

care2 nak kahwen xde der? haha

shamyheart said...

bagus perkongsian ni..

al_hakim said...

keen:hukhu...nak kena study tu.hehe

kak wardah:hehe

azwan:yg tu tak kaji lagi der..

sha:=)

Trx said...

eheh sy nak amalkan tutorial ni... bukan senang jejaka rebutan Malaysia ni kongsi ilmu2 mcm ni.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...