Saturday, January 15, 2011

::Saya Pelajar IPG Kampus Sultan Abdul Halim::

Assalamualaikum..
saya rase ramai yang dah tau bahawa abg Azman Roslan(click siniada mengajurkan satu segmen sahabat bloger..saya rase tak salah jika saya nak join..betul tak abg Azman?..huu..sambil-sambil tu boleh la saya promote dan kenal-kenal kan tempat saya belajar kepada rakan bloger sekalian..


IPG Kampus Sultan Abdul Halim yang permai serta aman ini terletak di Sungai Petani Kedah..banyak kemudahan atau infrastuktur yang ada disini..antaranya adalah kemudahan padang yang cantik serta luas..saya nak tanye..sape yang tak tau tempat saya belajar ni?memang ketinggalan la..popular tau tak!ramai yang nak masuk tapi tak dapat!(over pulak kan..hehe)..nak tau ape yang lainnya belajar di IPG ni?lainnya adalah ape pun kita buat kita akan bersama dengan guru jugak..bangun tido nampak guru..pi tandas nampak guru..cakap je la kat mana tak nampak guru..paling lain pun pak cik tukang kebun dan abang guard..betul dak?



ni la rakan-rakan seperjuangan saya yang akan saya ngadap selama 4 tahun lagi..apa-apa pun depa memang sporting dan mempunyai kehebatan masing-masing..saya ambil kos MATH sebagai subjek major manakala BM dan BI sebagai subjek minor..tapi belum tentu saya akan mengajar Math kat sekolah nanti..silap-silap kena ajar bahasa ARAB..sakit kalau macam tu..dah lame tinggalkan bahasa ARAB ni..tapi tak ade apa yang mustahil kan3?..chaiyok cikgu Hakim!


banyak kenangan manis sepanjang saya disini..antaranya ialah saya berpeluang mewakili zon utara ke pertandingan nasyid peringkat kebangsaan antara IPG di Bangi..banyak yang saya pelajari daripada senior-senior nasyid dan juga para peserta di sana..apa pun, pengalaman ni pasti tak akan saya lupakan..saya berharap saya akan berpeluang lagi untuk mewakili maktab saya disamping menaikkan nama IPG Sultan Abdul Halim di peringkat antarabangsa(erk..ade ke pertandingan nasyid di peringkat antarabangsa?ada-ada..(positif thinking)...hehe)..


jika ade manis pasti ade pahitnya..jika ade pahit pasti ade kurang pahitnya...jadi saya kongsi apa yang kurang or tak berapa pahit la ye..kalau nak diikutkan saya, waktu-waktu cuti macam ni merupakan waktu pahit bagi saya..ye la..ramai kawan-kawan yang balik..mule la perasaan cemburu mai masuk dalam diri ni..hukhuk..istihgfar-istighfar sir Hakim..


macam-macam yang saya nak buat jika saya diberi peluang untuk melakukan perubahan pada sistem pendidikan negara..yang pertama, saya nak mewajibkan setiap pelajar menghafaz al-Quran..nak tau sebab ape?sebab selalunye mereka yang menghafaz al-Quran ni bersih hatinya..senang mengingat dan mempelajari sesuatu..secara tidak langsung depa akan cepat dapat atau faham apa yang diajar oleh guru-guru..selain tu saya jugak nak sistem pendidikan mengambil berat serta menambah mata pelajaran agama di dalam sistem pendidikan..ini merupakan salah satu cara untuk mengurangkan masalah sosial para remaja sekarang ni..saya tau saya bukan la seorang ustaz,tetapi saya mempunyai tanggungjawab sebagai seorang muslim..betul kan?

sekian~moga saya akan menjadi seorang guru yang berjaya di dunia dan akhirat..amin..
www.tips-fb.com

49 comments:

mira_nas said...

lah.. dak Ipsah ke? hehe,., tak perasan plak kamu yang mana satu.. huhu

Fiqah Alias said...

cikgu hakim..!! semaktab uper2 nye kite slame nie yer..??? hik3..(^.^) btw..fiqah sgt3 stuju ngn pandangan cikgu ttg perubahan yg perlu dibuat dlm sstem pendidikan m'sia sdia ad nie..=) insyaallah..moga2 akn terlaksana...

al_hakim said...

ye ke..saya mmng low profile..hehe..kat sini la kite boleh berkenalan kan..=)

Puan Nurussalwa said...

awak, saya pun student IPSAH la.. kenal x? hihik..

neway, moga awak saya n ciku2 lain menjadi 'GURU YANG BERJAYA DI DUNIA DAN AKHIRAT'

:)

al_hakim said...

fiqah:lah..kite semaktab ke..xpna nampak pun..hehe..masyeh kerana bersetuju dengan sy..

awak:sangat kenal..mmg macam2..hehe..amin~

amy azuha said...

hai, sy dari ipsah gak (pura-pura bru kenal ) haha

al_hakim said...

hukhuk..ramai jugak studen ipsah ni..(pura-pura baru tau)hehe

bella bell said...

laaa....dak IPSAH ke??cm ne blh xpenah jmpe ni???ishhh...haahhaa

(bajet dak IPSAH plak..salam p'kenalan..sye dak IPG KSM ^__^)

al_hakim said...

waa..nasib bek..jgn takut kan sy tau..ramai yg tak kenal sy rupenye..hehe..salam perkenalan jugak bella bell..=)

Idalara said...

Assalamulaikum Al_Hakim
insyallah niat murni kamu mahu menjadi seorg guru yg berjaya di dunia dan akhirt pasti dimakbulkan..yang penting usaha..

al_hakim said...

amin..masyeh kak..=)

Anonymous said...

selalu lepak ek dekat kedai makan depan IPG tu ek?hehe

iniialahaku said...

la dok mktab kat SP ja pon??da mmber kat c2..
knal x lec nma dia Azizi n wife??

al_hakim said...

tinta nuraz:huhu..tak pun..

iniialahaku:hm..x sure la..hukhuk

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Salam.

Semoga impian kamu tercapai.
Adik Kak Zara pun ada di IPG, tapi Kampus Temenggong Ibrahim, JB.

XD

Unknown said...

larh..
hang g ker masa festival nasyid tu...
asl tak bgtau aku hang g...
(hahahahah..cm kenal jerk masa tu)
maktab aku jd tuan rumah, pastu jd johan gak kan?
huuhuuhu...


btw, suara ko mesti lunak kan?

al_hakim said...

kak zara:amin kak..huhu..masyeh..JB..jauh2..jauh dari kedah le..hehe

cikgu fikri:hukhuk..time tu tak kenal lagi..xde blog agi..huhu..ye..mktab ko memang hebat..=)

Cikgu Aini said...

salam kenal dik.. Moge ALLAH merahmati.. InsyaALLAH.. salam kenal bakal cikgu!!.. meh singgah blog akak

http://ainblogger.blogspot.com/2011/01/saya-pelajar-uitm.html

meriahkan followers sini jgak!!! :)))))

al_hakim said...

=)..salam perkenalan..amin~

Unknown said...

salam perkenalan..saya rozuan student UKM..jom singgah blog saya..

lynna heejuzz said...

wah3.. salam pagi cikgu!!


selamat maju jaya daripada sy, student IPG KPM, Melaka.. :)

al_hakim said...

salam perkenalan jugak rozuan..=)

al_hakim said...

lyn:haha..melaka!dekat uma sy!salam perkenalan jugak..huu

kaAka said...

moga prbhn yg akn dbuat tlaksana k...kuatkn smgt...

al_hakim said...

amin..masyeh kaaka

Hanim Mahali said...

semoga impian tercapai...Amin,,,,
Selamat Berjaya cekgu

al_hakim said...

amin..masyeh hanim..=)

rockinsudu said...

sla, perkenalan dak ipg :D

ros said...

salam ukhwah..

al_hakim said...

salam perkenalan jugak..=)

Unknown said...

Wah....sangat mulia niat itu. ^^

Ema | Memoir said...

La..Hakim ni nak jadi sorang Cg yer.Ema pun nak jadi sorang cikgu jugak,boleh Ema tahu pendidikan lepas2 Hakim kat mana?
Math main course?Ema nak sains n math T.T,ingat nak sambung UPSI next year

Qaseh Dalia said...

insyaAllah :)

Anonymous said...

wah3. selamat bjaya ya ;D

al_hakim said...

yui:masyeh..=)

ema:owh..bgs2..kalo nak borak panjang add fb sy la..

qaseh:amin~=)..masyeh qaseh..

macy:=) masyeh..=)

Nur Fatiha Azaim said...

IPGKDRI datang lawat :)
bila nak dtg sini..hehehe

Abu Zafran said...

salam perkenalan

nice to read ur story n ur life at ipg

http://zubir5588.blogspot.com/2011/01/saya-pelajar-ipg-kampus-pendidikan.html

al_hakim said...

fatia:wah..insyaAllah akan sampai sana!

zubir:salam perkenalan jugak..=)

fauziah hanum said...

patutlah...
blog header pilihan HATI~~

singgah disini...

hope u will be the good one educator
n me too~

Cikgu Akim said...

mantappppppp..salam pendidik!

jom vote cikgu Akim~

http://loqkimagri.blogspot.com/2011/01/minta-jasa-baik-anda-untuk-vote-cikgu.html

al_hakim said...

mknace:terbaek..huu

fauziah:hukhuk..amin~

cikgu akim:salam pendidik juge..

Unknown said...

amin! cikgu ya :) hehe great!

farhana sahri said...

cikgu upenye...hehehee

al_hakim said...

alinac:huu,,cikgu2,,

farhana:ye sy..hukhuk..=)

Pinky Pixie said...

amin.. moga2 tercapai apa yg diimpikan. =)

al_hakim said...

masyeh pinky pixie..=)

HiJaBViOLet said...

salam.. wa student IPSAH..sama kalau mcm tu.selamat study ya:-)

Ema | Memoir said...

Aduh,Ema ni tak ade Fb laaaa..

Silent Thinker said...

salam pendidik!!~
kamu jugak bakal guru ya~
=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...