Monday, January 17, 2011

::saya jatuh cinta lagi::

Assalamualaikum semua..
bagi mereka yang ade pengalaman bercinta atau tengah panas bercinta pasti tau macam mane keadaan orang yang bercinta ni kan..kalau orang-orang dulu mesti depa kata orang yang bercinta ni makan tak kenyang,mandi tak basah dan tidur tak lena..tapi saya tak tau la sejauh mane kesahihan ayat-ayat ini..kalau makan tak kenyang dan tidur tak lena tu ade la jugak logiknye,ni mandi tak basah..ntah la..mandi wap agaknya..hukhuk


salah ke kita nak jatuh cinta lagi?..bagi saya tak salah kalau kite nak jatuh cinta lagi..itu hak kita kan..segala keputusan ditangan kite..kite yang akan menentukan kebahagiaan kita..wah,kalau cik S bace ni mesti jeles kan..hehe..jadi saya nak ajak rakan bloger sekalian teman dan ikut saya jatuh cinta lagi..sudi tak?..saya serius ni..tinggalkan je yang lama..cari yang baru..huu


saya rase ramai yang tertanya ni..nape nak ikut saya kan..pi la buat sorang-sorang..tapi,saya tak kira!siapa yang bace dan dah follow saya kene ikut sama!..saya tak kira..ini tanggungjawab saya untuk mengajak rakan dan saudara saya untuk berubah..sebenarnya bukan la berubah hati..tetapi berubah sikap ke arah yang lebih baik..saya nak ajak rakan bloger sekalian turut same jatuh cinta lagi kepada Allah,kepada Rasul,kepada ibu bapa,keluarga dan juga saudara seIslam kita..bukan bermakna sekarang ni kite tak cinta..tetapi bagi saya ade beza bile kita baru jatuh cinta dan dah lama bercinta..betul tak?..bile kite mula bercinta tu kita sangat la sayang(bukan bermakna sekarang tak sangat sayang k)..baru la makan tak kenyang dan tidur tak lena..kita asyik fikir kan si dia je kan..jadi tak salah jika setiap hari kite jatuh cinta..setiap hari kita rindu..setiap hari kite teringatkan cinta kita..

sekian..saya harap ramai yang sudi ikut saya jatuh cinta lagi..jangan jeles-jeles tau cik S..=)

p/s:siapa nak join saya?
www.tips-fb.com

59 comments:

shikin87 said...

sweet...
cinta kepada allah adalah lgi kekal berbanding cinta sesama manusia...
=)

sarah zulk said...

betul jugk yer.. jatuh cinta lagi.. hehe..

hikmah said...

cinta kpd pencipta cinta hakiki.. better xbercinta skrg.. sbb bercinta lps kahwin laaaaagi indah.. so, cpt2 kawin ye kim..

RHI said...

saya nak ikut, InsyaAllah kekal bahagia hidup kita....

niesz said...

cinta pd ALLAH yg kekal abadi.. :)

al_hakim said...

shikin:tau pun..=)

sarah zulk:huhu..jum2..

mah:nak kawen la ni.huu

yatie:jum2 yatie..hehe

niesz"betul..=)

nUmara... said...

insyaALLAH.. tetiap hari muhasabah diri.. T_T

Bob Merley said...

saya cinta sama cinta!

Nur Hani said...

Cinta pada Allah & Rasul harus diutamakan :)

Cik S ?? jengjengjeng. hahah :)

al_hakim said...

numara:bgs..=) saya pun kene uat mcm tu..huu

bob:erk..

hani:betul..cik S bukan nama sebenar..hehe

kaAka said...

wahh...entry yg bgus...keep it up kwn..=)

al_hakim said...

masyeh kaaka..=)

Illiana Hidayah said...

nice entry!
tapi kan kalau time bercinta mandi xbasah, makan x kenyang tu parahhhh~ hohoho...tak sanggup i (mode kuat makan) :)

nunui Joe said...

Boleh x kalau setiap masa jatuhcinta? hehehe

al_hakim said...

lllinana:kite same..huu..tak de la..kalao dah makan bnyak2 tak kan la tak kenyang kan..=P

nunui:boleh2..hehe

Puan Nurussalwa said...

(^_^) like this.
jum jth cinta lagi~

:)

farhana sahri said...

cintai Allah lebih bermakna

mamawafiq said...

cinta pada yg kekal.. itu yg sebaiknye.... jgn risau en hakim.... mamawafiq akan ikut jejak en hakim, hehehe....

al_hakim said...

awak:jum awak..huu

farhana:betul tu..=)

mamawafiq:wah.masyeh2..jum kite same2..hehe

Putri Sayang Kamu (PSK) said...

wah! tiap hari sayang.

Asfan Ash said...

hoho bagus2 :). aku igtkan tadi apekejadahla ttibe jatuh cinta kt shoutbox aku

al_hakim said...

atiey:huhu..tiap ari tu..hehe

arc:hukhuk..over sikit kan.=P

MiMie AddNin said...

saye nak ikut jugak...
mekaseh yee..

Noor Fatin said...

saya!

Mr.TN_SkY said...

hehe..=_..nice cinta illahi cinta sejati, cinta dunia hanya sementara, cinta manusia hanya sengsara jika tiada restu agama :-)

No Lan said...

jooom..akak pun nak join..

p/s : setiap hari jatuh cinta ngan hubby..

Siti Suhaila said...

^_^v nice

al_hakim said...

mimie:jom mimie..=)

fatin:jom!!huu

tn sky:betul tu..=)

kak fiza:huu...masyeh sudi join sy

suhaila:mmasyeh ye..=)

Miss Yaty said...

thanks al hakim kerana sudi mengingati..

yaty join awak ye..

azimask said...

salam

saya tiap hari jatuh cinta ngan hubby saya... indahnyer cinta itu..

moga kekal hingga hujung nyawa..amin :D

// klik sinie jom ke blog mimie azimask untuk entry baru :D ... //

al_hakim said...

miss yaty:wah..welcome miss..=)

mimie:amin..=)

syuwai said...

nak ikut !

very nice entri ^^

latest entri .: Pesanan buat sang Gadis :.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

tima kasih kerana tlg memperingati..

al_hakim said...

syuwai:jom!masyeh sudi join sy..=)

ladyzul:=) same2..

Siti Fatimah Fuzz said...

tiap2 hari saya jatuh cinta

||aLeaSaRa|| said...

alhamdulillah bro!this is best n3 that i've ever read today!tq krna mjlnkan tggjwb sbg saudara sesama islam.

{ finieViolet} said...

saya pun hari2 jatuh cinta dengan Allah..setiap saat dan detik..di ikuti dengan suami, ayah dan ibu, anak dan saudara kandung ..

Jatuh cinta biar dengan orang,benda perkara yang betul.. sedih dgn keadaan skrg yg mana manusia mula memilih untuk jatuh cinta dengan org yang salah dan benda terlarang spt jatuh cinta dgn suami orang,isteri orang, tunangan orang...nauzubillah..

al_hakim said...

fatimah:huhu..same la kite..=P

aleasara:masyeh..=) tq sudi bace juge..

finie:manusia kan..mcm ini la gaya nya..moge kite tak terlibat sama..

Anonymous said...

nice! cinta kpd Allah n rasul lg berbaloi..

Fatin Husna said...

yup bercintalah dengan tuhan.. walaupun saye akui saye sedang meminati seseorang ketika ini, tapi doa kepada tuhan tu diselitkan semasa meminati dia. supaya jangan bak kate stacy "terlebih sudah.." hihihi

al_hakim said...

misyamissyou:=) tau tak pe

mis twit:itu fitrah manusia untuk cinta sesama manusia..=)

mimieismail said...

skg bru fhm,..
ape yg awk tulis kat shoutbox 2,..
heheheheh,.=))

AfiqahZ said...

great .
insyaAllah :)

al_hakim said...

mimie:huhu..gud..=)

miracle:masyeh

RynaHakimi said...

Jatuh cinta pd Allah, Rasul, ibu bapa tu takpe. bagus2, i likee. jangan lagha ngan kasih sayang sesama manusia yang bersifat sementara tu. Tak salah berkasih syg, tapi seiring dengan syariatNya la kan. (^_^)

♥ Cheenta ♥ said...

haip..ingat apa la tadi hehehhe nice blog... wink wink terus jatuh cinta dekat blog awak ini hehehhe :)

al_hakim said...

wan ryna:nice!betul..

cheenta:masyeh=)

CikAizA said...

mama saya kata.. simpanlah cinta untuk bakal suami saya.. jagalah hati dan jiwa dari jatuh cinta..
kuikuikui

Fafa said...

insyaAllah :) i folow :)

spesispenunggu? said...

sye pun nak jatuh cinta lah...nk betul2 jatuh cinta....yg pling first skali..jatuh cinta kpd Allah....nice entry bro...^^

al_hakim said...

lovemoney:erk..

cik fafa:masyeh..=)

strawberry:tq..=)

fa-in said...

cinta Allah cinta utama & hakiki !__!
erm jgn cintan cintun dgn manusia,dah berkenan better menikah trus. erk..

syakirah samat said...

apa yg jd sekalipon..at last Allah S.W.T jugak menjadi panduan kite

Nailofarhazirah said...

Cinta adalah tautan hati..

Ina said...

salam...nice entry...moga berkat

al_hakim said...

fa-in:kan bgs kawen awal..huu

syakirah:dari Allah la kite dtg dan kepada Allah jua la kite kembali..=)

nailofarhazirah:betul jugak tu..=)

ina:masyeh..amin~

pari-pari tersenyum said...

Alhamdulillah...cinta padaNya cinta yang HAKIKI..hehehe.. follow ur blog ;-)

al_hakim said...

=) masyeh ...

shahsyaz said...

sy pon jatuh cinta dgn Allah, rasul2Nya,

tp entah kenapa, sy selalu kecewakan mereka..
sy selalu lupe pd mereka..

sy hrp, sy akan dapat semai hubungan cinta ini..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...