Thursday, December 16, 2010

::ciri lelaki idaman hati::

Assalamualaikum.,,
wah..tajuk tak tahan kan..
saya rase nak tulis entry ni bagi membantu para lelaki diluar sana macam mane nak jadi lelaki idaman..
sebelum ni saya dah buat entry tentang wanita idaman..
so kita bagi peluang kepada kaum adam pulak ye cik-cik dan puan-puan sekalian..

  1. rupa-dari segi rupa ni.orang lelaki tak yah risau sangat la..orang wanita tak cerewet sangat..asalkan mata sedap memandang..tak yah la cumel-cumel macam saya justin biebier ye..
  2. caring-hah!ni ciri yang penting bagi kaum lelaki ye..kalo tak de sikap caring ni pi la carik..p study nuh..wanita ni sangat suka pada lelaki yang caring..nak manjew-manjew pun senang kan..
  3. bertanggungjawab-sikap ni sangat penting...bukan saje pada orang lelaki..tapi pada wanita..sikap tanggungjawab ini lah yang akan menentukan kebahagiaan rumah tangga...
  4. sabar-sikap sabar ni juga merupakan ciri lelaki yang wanita sangat idamkan..bukannye ape..senang la mereka nak bagi ceramah..suami hanya mampu bersabar..hukhuk
  5. setia-bagi sikap ni saya rase bukan lelaki je..tapi wanita juga perlu ade..baru bahagia sesuatu hubungan..
  6. pandai-bagi lelaki yang kurang dalam pendidikan tu anda masih ada mase dan peluang.. orang wanita nak kan suami atau pasangan yang pandai. ini kerana ibu bapa yang pandai akan melahirkan zuriat-zuriat yang pandai jugak..insyaAllah..
  7. soleh-yang ni selalu jadi isu kan..tak pandai jadi imam la..masak la so kepada orang lelaki..tuntut ilmu agama banyak-banyak..bukan dalam hal solat je..tapi dalam hal lain untuk membina keluarga yang bahagia...kite tunjuk kat depa yang kita boleh!(nasihat tuk diri saya jugak ni)hukhuk
  8. kerjaya-tidak lupa dari aspek ni juge..orang wanita ni perlukan pasangan yang bekerjaya..ye la..nanti sape pulak nak tanggung keluarga kan..lagipun memang tanggungjawab suami mencari nafkah..

itu saje dari saya,,saya harap sedikit sebanyak dapat membantu rakan-rakan diluar sane..
sekian~

p/s:kalo tak betul tolong betulkan ye cik-cik dan puan-puan..=)
www.tips-fb.com

28 comments:

Fiqah Alias said...

haaa...sabar tu kena ada klo nak dengar ceramah free ustazah fiqah...hik3...well..ada sesape diluar sane..?? pliss2 sign in cni..hik3...

al_hakim said...

hukhuk,,kalo ngan ustazah lagi teruk kan..lagi banyak benda yang nak disampaikan..hehe

azreenazeman said...

terima kasih atas infonya..
insyaALLAH cuba praktis..
huhuhu.. :)

yan_n.i.m said...

wahhh...!
sungguh tepat..! hehe

al_hakim said...

azreen:same2 praktis..ehe

yan:hukhuk..tepat ke?

Adylia Qarissa said...

jgn lupa...solat :)

~NieZa~ said...

tmbh 1 lg..
lelaki mesti taat kepada ibubpa dia..
klau dia snggup abaikn ibubpa demi cinta kpd pmpuan..
itu bkn lelaki yg baik
para wanita..sila tnggalkn cepat2 k
hehehe

al_hakim said...

adylia:erk..yg tu masuk soleh dah kot..=)

nieza:yg tu wajib..hehe

Faarihin said...

wah.. ciri2 idaman tu... hahaha...

amira said...

setuju dengan ~NieZa~..macam mana pun dah berumahtangga.. ibu bapa memang no 1

Beriklan secara percuma secara 5 jam.Mai la~

al_hakim said...

farihin:hehe..kdg2 ia perlukan..

amira:ye =) ia termasuk bertanggungjwb dan soleh kan..

forever love said...

mmg ciri-ciri idaman atq tue..hihi

M[i]$Z[a]C[k] said...

setuju2 ;)

rieyana ynn said...

wah...bahagian nyer kalau dpt pilihan hati mcm ciri2 kat atas...ahakss.;d/yana pollow awk...salamm kenal...;d

hikmah said...

kalau ikut aku bnyk lg kim.. hehe

al_hakim said...

forever:=)
miszack:masyeh..
rieyanaLsalam kenal jugak ye
mah:ala..yg penting soleh..sume benda mesti ade punye..=)

atOn said...

=)

♥khairunnisa ar alhan♥ said...

ciri2 tu sumer dah btol...tp susunan tak ikut hierarchy yg btol nieyh...huhu...

lavender harum wangi said...

memahami! ni pun mesti ada.. hehe :D

princeduyong said...

sedap tgk di mata dan jugak di hati...

nama.aku.lynn said...

coool!=)
thumbs up for ur blog!=)

chittysarah said...

wahaaa~~
tips...lalalalala~~

al_hakim said...

nisa:t nis tolong susun ye..hehe
prince:betul2..
lyn:masyeh
sarah:untuk lelaki je k!=P

Cikgu Yus said...

kalau x dpt sume ciri2 di atas..dpt skit pun jdi lah kan.. :)

al_hakim said...

yg soleh tu penting..boleh jdk imam..lau tak ramai makcik2 yg mengungkit nanti..hehe =P

Abu Luqman said...

ziarah rakan blogger

fasha said...

saya suke entry nie ! :D

al_hakim said...

abu:masyeh..

fasha:sekadar perkongsian bersama..=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...