Friday, November 4, 2011

::mungkin ini yang dinamakan cinta::

play dulu..




awak
orang selalu bertanya pada saya..
apa itu cinta..
saya cakap yang saya tak tahu..



cumanya saya selalu melihat kawan-kawan saya..
bahagia bersama pasangan masing-masing..
keluar bersama dan makan bersama..
tapi saya yakin yang itu bukan cinta..



awak
ada orang kata cinta ni indah..
cinta menyatukan dua insan..
cinta itu anugerah..
betul ke awak?
saya masih keliru..
mungkin, sebab saya masih belum pernah merasainya sendiri..



tapi satu hari tu saya nampak awak..
ada sesuatu perasaan yang timbul..
adakah itu cinta, awak?



tapi awak..
tiba-tiba saya terlihat seorang lelaki mendekati awak..
awak berdua macam mesra bersama..
macam kawan-kawan saya dengan pasangan masing-masing..
 mungkin dia teman istimewa awak..



tapi saya nak awak tahu..
walaupun saya tak dapat memiliki awak..
cukup sekadar saya melihat awak tersenyum..
saya juga tersenyum..
mungkin itulah yang dinamakan cinta kan awak?



hari demi hari berlalu..
saya cuba mendekati awak..
mungkin saya boleh kenal awak lebih dekat lagi...
saya harap awak tak perasan yang hari-hari saya cari awak..
saya cuma nak lihat senyuman awak..
kalau boleh saya nak ianya terus kekal dalam ingatan saya..



awak..
walaupun saya tahu awak dah ada yang punya..
saya nak awak tahu yang saya tetap doakan awak..
agar awak terus bahagia dengan insan yang awak pilih..
kerana saya tahu, cinta itu cukup sekadar melihat orang yang kita cinta bahagia..
semoga awak bahagia di dunia dan akhirat ye awak..


apa pun ingat pesanan saya ni awak..
jaga cinta awak..
jangan cemari cinta yang suci tu tau awak..
sesungguhnya ia anugerah Allah yang tak de nilainya..




-ikhlas dari insan yang mencintaimu-

www.tips-fb.com

46 comments:

finn asri said...

inii...sgt menyentuh hati (':

Syafiq Ahadin said...

mantop2.... huk3!

cam pernah jumpe je ayat ni... kat mana ek?


dah ingat...kat mimpi....

Anonymous said...

emmm adik sesungguhnya kau buat akak sedih dgn entry neh...tpi akak setuju dgn pendpt kamu neh...semoga kmu diberkati Allah selalu ye....

(^_^)

Nurul Ashikin said...

tacing~ sob sob

Diana @ BKKC said...

cinta tak semestinya bersatu

N.U.R.U.L. F.A.I.Z.N.A.N.I said...

benar-benar cinta lah nie :D

LYSSA FAIZUREEN said...

Perghh.. Mantapp ah ! Gilerr SWEET >.<

Cintalah pada Yang Esa . peace ^_^v

Justme said...

sweet + taching la..... :))

al_hakim said...

tq lyssa..wuu =)

SiS NaD said...

Salam Inchik Al-Hakim...

Bila si dia menemui cinta yang baru, Sis jadi cemburu dan tak mampu nak doakan kebahagiaan dia... Apa2 pun Sis doakan yang terbaik buat kamu... (^_____^)V

al_hakim said...

sis nad:cemburu itu memang fitrah manusia..saya pun ada rasa cemburu..tapi kan..entry ni tak de kena mengena ngan sy pun..apa pun terima kasih =)

single is better said...

triple like:D

Nana said...

alaaaaaa!! sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeet sgt3!! :'D

Unknown said...

sweetttnyaaa! :D

♥ Fatisya Pinky ♥ said...

feeling je bace entry ni..huhu

♥ Fatisya Pinky ♥ said...

feeling je bace entry ni..huhu

Umie Naziera said...

okeh..aku dah start tenyeh mata..ko buat entry jiwang arr..xtahan aku

azwa amani said...

jiwang juga awak yer... huhu..bagi saya, cinta ialah suami.. lalaalala

Eika said...

bestnye.... cinta tak semestinya memiliki.. cukup sekadar mendoakan.. :)

aja2 fighting said...

terbaik!!=)

Nurul Huda Mohd Rislan said...

alahaiii..jiwang2 syahdu gitu die mlm ni

Aben Idris said...

adeh.......sedih seyh...tp..
.itu adalah terbaik daripada bile menyintai org yg tidak menyintai kita....criklah org yg menyintai kita..bukan org yg kita cintai sebab org yang cintai kita pasti akan jaga kite sepenuh hatinya....

si robot comel said...

ayat yang menusuk kalbu :)

@apikoss said...

Ohkay ini ohsem gile. sangat suke. sweet much :') like this !

_mauhaha_corner said...

hamboiii..hehe~~~

cik ika said...

sweet !!

Cik tikah said...

alahai.. sweetnya! cinta tak semestinya memiliki! :)

apeXogamY said...

wuuu~~

najihah sahami said...

wuwuwuw...doa dari jauh je kan..

Liyana said...

ouch! ayatmu tetiba mainkan lagu tu sekali. adoi! tersentap hati ditengah malam ni.. xoxoxo T__T

jadi guru sastera jela eah :)

al_hakim said...

hukhuk..sastera belajar macam ni ke?tak mo..wuu

erleena said...

wowwww its osem !!!!

Amalina Lee said...

Terbaik, terharu pulak rasanya even it's not for me, hihi. Keep blogging :)

umairah^_^ said...

aduhhhh.... tacingnye... sedih ooo..

Qil_Zawawi said...

ad0i.,sngt2 menyentuh ahti.,hurm.,mencintai tak semestinyer memiliki.,

miss nurul said...

seday lorl....

Syahbinar Shuib said...

nice entry... Luv it :D
mcm blog Zack , hehe

.. i Nurqa_Maria .. said...

jiwang2 .

AA said...

wah :( tersentuh hatiku tatkala membaca entry ni --"

BalqisZulkifli said...

Nice entry..
Tersentuh baca.. :)

:: cikNuurul :: said...

aduhhh!,.jatuh cinta yg memendam rasa sangat perit!!,..memang ia dinamakan cinta tapi dalam hati hanya Allah je yg tau,..rupenye cinta tu sakit!,..:(

miSs aMaL said...

wah..sweetlah.nce one:)

Nuril Husna Azman said...

haha..pandai bermadah..ske tgok blog awk..sweet

AmirahSM said...

waaaa, akak pon sebak akim. xpe, cinta hati akak yg satu Allah, tp cinta pd manusia pd dia seorg, aiceh! heee

Anonymous said...

sweet arr

Anonymous said...

selamat menyambut :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...