Monday, November 7, 2011

::cikgu pilihan teman hidup para wanita::

Masa kecik-kecik dulu aku tak pernah terpikir sikit pun nak jadi warga pendidik.Dalam kepala otak ni asyik  terpikir polis dengan askar je.Mungkin sebab pengaruh tibi kot.Dalam tibi memang kita nampak polis dan askar ni je la super hero yang ada kat muka bumi ni.Nak jadi batman atau atomen memang tak la.Aku masih waras..kehkeh


Bila dan besar sikit baru aku tahu yang banyak lagi superhero dalam dunia ni.Cikgu pun superhero ape.Dan setakat yang aku dah tempuh ni,aku yakin yang pekerjaan cikgu ni sangat menyeronokkan.Aku juga dapat rasakan kalau perempuan yang kawen dengan cikgu ni sangat la beruntung.Kenapa aku cakap macam tu?


1.Setakat yang aku tau,kredit hour cikgu ni paling sikit.Start pukul 7 pagi dan habis pada pukul 2 tengah hari.Cube ang kira berapa jam tu.Ada la dalam 7 jam kan?Satu hari kita ada 24 jam.Cube ang tolak 24 jam dengan 7 jam tadi.Berapa?Mau 17 jam kan?17 jam tu,gasak ang la nak buat ape dengan laki ang..=P


2.Bagi aku,golongan cikgu ni jenis yang peramah.Kalau ang tak reti nak cakap jangan la ang jadi cikgu.Baik ang jadi engineer.Bila peramah ni,boleh la ang buat laki ang tu teman nak bergosip.Tak de la ang nak pi jauh-jauh semata-mata nak bergosip.Biar dalam rumah tu je yang panas..


3.Kalau ang tak percaya,cikgu sekarang ni ramai yang hensem-hensem.Cakap je ang nak macam mane.Macam korea ada,hindustan ade,macam fahrin ahmad pun ada!Tak payah pi jauh-jauh,cube ang tengok tuan blog ni.Hensem tak?hehe..nanti mesti orang kata "eh,laki awak macam fahrin ahmad la..mesti cikgu kan?" (--")


4.Aku percaya yang gaji cikgu sekarang pun dah masyuk.Kalau dulu memang gaji cikgu rendah.Sebab tu orang tak nak jadi cikgu.Ramai yang nak jadi engineer,doktor dan bagai tu.Cuba tengok sekarang.Orang dah berebut-rebut nak jadi cikgu.Gaji nak sama dengan gaji sebulan perdana menteri oi(lapan bulan punya gaji kalau ang tak usik la)..Boleh la ang nak mintak beg tangan besar atau rumah banglo sebijik.. 


5.Kalau ang nak jenis lelaki yang up to date dengan isu semasa,cikgu calon yang sesuai.Mungkin boleh dikaitkan dengan masa free tadi kot.Jadi cikgu ada banyak masa nak tengok tibi,nak baca surat kabar,nak bergosip dengan member-member dan macam-macam lagi.Up to date bro..cube ang tanye aku,dragon ball ade berapa bijik kesemuanya..7 la kan?up to date tak?..kehkeh.


6.Bukan setakat gaji yang masyuk.Cuti pun masyuk..maaaassssyyyuuukk.. cukup la aku jadi cikgu pelatih ni.Masyuk ooo..bila ang kahwin dengan cikgu, boleh la ang buat family vacation ke tempat-tempat menarik.Kan dapat eratkan silaturrahim antara ahli keluarga tu.Semakin hari semakin sayang..Pekerjaan lain pun boleh buat family vacation,tapi tak de la sama macam cikgu yang ada cuti yang masyuk.Setahun boleh buat 56 kali..kalau tak cukup aku tak tau la nak buat macam mane lagi..ang benti keje je senang..


Amacam?Seronok tak cik-cik gadis sekalian.Masyuk tak berkahwin dengan cikgu ni?Macam-macam yang ang boleh dapat kan?So,jangan lepaskan peluang..hahaha




p/s:naik market aku lepas buat entry ni..=P www.tips-fb.com

45 comments:

Nia Ridzwan said...

cikgu kena cari cikgu jugak. baru waktu cuti sama. baru masyukkkkk.

pelangi hafyza said...

hehe..fyza x jumpa lagi la akim..=p

cik lebah said...

haha.. lps ni nk cari calon suami krja ckgu la...

nurulhani_90 said...

koya jugak senior neyh..hahaha

nabila said...

HAHA. susah jugak kalau lelaki dahh jadi cikgu. perempuan pulak nurse.
nurse pulak, pagi tak keje. petang baru keje. haish~ :)

cikdil said...

err budak animasi dgn cekgu..ok x??hahah

al_hakim said...

ok aje.=P

dila bahar said...

hahahaaa... amboi bgs nye marketing strategy... hehee...

nampak nye klu ade cikgu masuk minang, kene terima la jwb nye.. agak2 klu suami ni cikgu dia rajin kemas rumah tak? maklumlah, akak ni keje bz manjang..hehee

al_hakim said...

hehe..setakat ni rajin la..

Syafiq Ahadin said...

oi hakim! tipu sume ni! jangan dipercayai!!! :D

sob2. aku nak jadi cikgu laa.. cikgu tusyen pun jadi lah....

Unknown said...

ni nak buat entri..kenapa kene kahwin dgn engineer minyak dan gas....jawapan: kaya.....

kusyi said...

bhahaha.. entry nih just untuk ko je! sengal betull.. skrg ni susa weh nak cari cikgu hensem! kalau adepun.. smua skema2.. takut saya.. :P

Anonymous said...

nak gelak guling2 bce entry neh...kih3...reason yg lain2 akak setuju la nape nk pilih cikgu neh kn...tpi yg no 3 tuh...hehehehehe...ko promote diri ko yer dik.....kih3...fahrin ahmad lagi...hehehee

nice entry! jgn kecik hati pulak..

gambo kt entry ko neh gambo cikgu pemalu ekh?? tersipu2 jer..kih3...hehehhehee..(^__^)

amy azuha said...

wahaha bgus entri ney! memartabatkan profession keguruan huhu :P keep it up!

NURFARHANA said...

cikgu up to date x hal fesyen./.aku bukn apa, nk gk husband yg tlg plih beg , kasut, bju...bleh tman shopping..... ngeeeeeee :)

aja2 fighting said...

tapi kannnnnn..lau nsem pon xley gak..kalau jodoh tu alhamdulillah la kan...just pikir zaman skrg...rmy cikgu nsem ada skandal dgn murid...haaa macam ne tu???fine la laki tu boleh kawin 4...tp yg untung laki...yg merana perempuan jugak..huhhuhu..budak2 skolah skrg hot la...=)

atika erfyana said...

suke entry nie...sy da follow...follow laa sy...

Azzah said...

skema betul gambar..:)

Unknown said...

skema ni pn sb ckgu kn... kene bg contoh kat murid...
dulu ada jgk teringin nk jd cikgu... tp, mcm x best... ngadap bdk2 yg nakal takot x tahan sabar je... so, skrg ni blaja nk ngadap pokok je...

Cikgu Dahlia said...

wahhh cam promosi diri nampak..hehe...point2 di atas tu mmg semua tepat, yg penting bila time cuti sesama lah g holiday..sb tu jgn xtau, cikgulah penyumbang utama ekonomi dalam bidang pelancongan :D
anyway, sis xpernah terfikir nk pilih cikgu gak sbg pasangan..sbb tu sampai skrg xkawen2.. tp tulah, nk cr yg kerja lain, agak susah aa kan dah hidup keliling cikgu2 ni..

kaAka said...

entry best...jd lecturer pn sma kn..

zetty said...

aii.. promote diri ke.. hehe ^^v

bgus cikgu akim ni.. :)

Saddila said...

kahkahkah . hai cikgu .

*nak kahwin dgn cikgu laa :))

Unknown said...

waahh..bagus gak entry ni... haha.. promote diri ke?? hahaha..
nmpk gaya ny aevoe pun nak carik bakal laki cikgu jugak laa.. hahaha.. baru pdn..smaa2 cikgu

Mysara Newrie said...

HAHA :D Tergelak pulak baca entry ni :) BTW Nice entry ! :D

Aesya Zealous said...

mak aku suh jd cikgu, kawin ng cikgu..aaaaaaa..

promote diri ang ni!! hahahaha

Ana NabilaNabela said...

Promot diri sndiri nampak.. jadi cikgu nie mmg byk klbihan dia boleh berjalan mrata-rata lagi..

tirahzairi said...

ckgu ble nk banjew?
kalo bukan aiskrim...pizza pon jadi lah...hihihi...demand lak...

Alya Syaqiera said...

ngahahaahhh

cik nur said...

tuh la kalo la jodoh aki cikgu hehehe berdoa jer la yang aku mampu pun :)

Umie Naziera said...

kawan2 i semua nak kawin dgn cikgu,sebab apa taw?sb msej nih

"sush kalau kawin org JKR tiap 3 mnt jer kuar air.Ahli bomba lg truk buka kpala je trus pancut.Dr gigi lbih kurang je,goyang2 pastuh cabut.Askar bahaya ckit asyik nk tembak jer.Polis lg satu hal baru nak buat laju ckit dia kata stop!x syok ler.Baik kawin dengn cikgu,kalau kurang jelas akn diulanginya berkali2 smpai puas"

kwanghajor x?!?

Sinichi Edogawa said...

hoho.. family aku semua cikgu.. pakcik or makcik or bini n laki diowg skali.. termasuk lah gan mak bapak aku.. hoho.. nak jadi cikgu gak r.. hua3..

Anonymous said...

cehhh dan2 je ko nk jdik askar...

Myra Azraff said...

aha~
cikgu kat sek saya pon gudgud..^^
tapi bukan yg veteran la~
(kejamnyer aku__)

syaidatul aisya said...

haha . ney macam nak angkat market diri sendiri je . btw , ada benar nya ituuu :)

Alia Natasha said...

kita nak kawin dgn doktorr ! :D

eh, kita kecik lagi nak pikir pasal kawin =='

moral of this story : silalaa kawin dengan tuan blog ni, sebab beliau sangt mirip dgn fahrin ahmad dan peramah dan up to date , dan paling penting cikgu yg mendidik anak bangsa sekalian .

~NiZa Maksit~ said...

hampir 10skolah aku p..blum jumpa muka mcm fahrin ahmad lg. ipg aku pun xda muka cmtu. tp muka kpop byk. huahuahua~ ^^

mimieux said...

sama macam mak cakap...jadi CIKGU nih banyak kelebihann..haishh..kena cari cikgu jugakk la cmnih..=p

Sunah Sakura said...

saya rasa geli lepas baca entri ni..geli geleman aihhhhh~ :p

NuReLLe said...

errkkkkk.......

Nurul Ashikin said...

tak kot:lepas saya kenal banyak cikgu lelaki.. saya takut nak kawin ngan cikgu... sbb apa? biarlah saya ja yg tahu... karang kata saya kutuk lak

Hana said...

da gak lelaki suka kawin ngan cikgu :)

MisS a0nz said...

hahaha..puji diri sendiri ke tu tuan belog?hahaha.. dulu2 pun sy nak jadik cikgu juga..tp mungkin sy ni bukan dilahirkan untuk menjadi seorang cikgu..xpelah.. tp mmg betul..keje jd cikgu mmg best..udah le masa bekerja pun pendek je..tp yang xbestnya.. kerja yg dr sekolah bwa balik rumah.. check kerja sekolah murid2..17jam kat rumah,tolak buat soalan exam, tolak lagi check kerja murid,tolak lg xtvt seharian (mandi,makan,tgk tv,main bola,buka belog,fb)..xtaw le brapa je baki masa tu.. hihihi.. tapi cuti panjang yoo..mana maw cari^^
saya suka entry ni tp xsemestinya sy kena tekan butang like u kan?hihi

Anonymous said...

steady akim steadyyyyy... haha

Zyla said...

lama tak komen kat sni.. ni entri promote diri sendiri. ke?? gudluck.. semoga jmpa calon yg sesuai ye.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...