Wednesday, December 14, 2011

cinta itu ada


(kasi play untuk lebih menghayati)

awak..
benar ke cinta tu ada?
kalau ada mana buktinya?
saya tak pernah rasa pun cinta.
apa lagi nampak dengan mata kasar saya sendiri..



awak..
betul ke cinta ni indah sangat awak?
saya teringin untuk merasainya..
saya teringin untuk menjiwainya..
saya ingin rasa apa yang orang lain rasa..



awak..
walaupun saya tak pernah rasa dan lihat cinta,
tapi saya yakin yang ianya wujud..
cuma ia belum terbit dari hati saya je kan awak?
tapi saya dapat rasa keindahan cinta tu..



awak..
orang kata cinta itu umpama lautan yang luas,
ia wujud antara bebuih yang banyak,
betul ke awak?
pasti indah kan awak?




tapi awak,
setiap keindahan pasti akan ada kesulitannya kan awak?
saya tahu bukan senang nak bahagia,
bukan senang nak jaga cinta,
lagi-lagi bila ia melibatkan hati dua insan..
kan awak kan?




awak,
tapi bila semalam saya jumpa awak,
ada satu perasaan yang terbit dari hati saya,
apakah itu awak?
pelik dan sangat aneh,
saya tak pernah rasainya sebelum ini..




Ya Allah,
aku dapat rasakan kehebatan cintaMu,
walaupun aku tak memiliki insan yang aku cintai,
 cukup sekadar melihat dia tersenyum,aku juga akan tersenyum..
itukah cinta ya Allah?




awak,
saya nak awak tau,
bila saya rindu,
saya akan titipkan doa buat dirimu,
saya tahu Allah itu sebaik-baik penyampai,
moga rindu saya tu sampai pada awak..




awak,
walaupun saya rasa mustahil untuk awak jadi peneman hidup dan mati saya,
namun saya tetap akan doakan awak berjumpa lelaki yang baik,
sebab hari ni saya belajar satu perkara,
 cinta itu cukup sekadar melihat insan yang kita cinta bahagia..
awak doakan saya jugak ye..
saya ingin bahagia bersama dengan orang yang cintai saya kerana Allah juga..




awak,
saya yakin,
wanita yang baik untuk lelaki yang baik,
insyaAllah saya akan berubah untuk jadi lelaki yang baik,
mana tahu kalau Allah tetapkan jodoh saya dengan awak,
kita tak tahu apa perancangan Allah,
tapi saya yakin ia sebaik-baik perancangan..





awak,
saya selalu dengar orang kata,
biar bukan saya lelaki pertama dalam hidup awak,
tapi jadikan saya lelaki terakhir dalam hidup awak,
betul ke awak?
tapi untungnya saya kalau saya lelaki pertama dan terakhir dalam hidup awak..
kan awak kan?
tapi saya dah cukup beruntung dapat berkenalan dengan wanita solehah macam awak..




awak,
saya nak awak tahu,
cinta juga mengajar saya sesuatu yang baru,
pabila kita berharap pada seseorang,
jangan putus-putus berdoa pada Allah,
kerana Allah itu maha Mendengar..




awak,
akhir kata dari saya..
saya yakin yang cinta tu ada~


p/s:kita lahir daripada cinta kedua ibu bapa kita.Kita diciptakan daripada cintaNya.Kita juga diberi rasa ingin mencinta dan dicintai.Jadi,memang kita tak boleh lari dari rasa cinta..

www.tips-fb.com

38 comments:

FizaFizz said...

haha..td baca tak dgr dgn lagu..haha! now tgh baca smbil dgr lagu plakk..keh3..

*feeling sikit je sbb hati wa hati batu..lalalala~ :P *

al_hakim said...

hati batu ke kepala batu?hakhak

EnciK AxixOu said...

aq pown xpernah rase..tapi aq suke ayat neh

"saya nak awak tahu,
cinta juga mengajar saya sesuatu yang baru,
pabila kita berharap pada seseorang,
jangan putus-putus berdoa pada Allah,
kerana Allah itu maha Mendengar"

terbaik .

Anonymous said...

terbaikk..
i read this twice :D

Syafiq Ahadin said...

aku tak pasang lagu, tapi aku dengr lagu kat mp3 sambil baca ni. haha!

aku sukaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gambar tu. =="

Unknown said...

wow...speechless...!!!

mizz pelangi said...

feeling betol la..tambah2 dengar insrumental ombak rindu lak..lagi feelin..terbaek.. :)

kusyi said...

:)

czueka zulaikha said...

nice words :) mendalam maksudnya.. awesome entry, i like it!

Saddila said...

wahhh mcm mana nak buat entry penuh feeling mcm ni ? awesome :(
tersentuh jiwa ragaku ku , ustaz . seriously -_-'


#kalau baca entry baru dila , jangan marah tau . hihi :)

محمد رازيق said...

menarik bro,, tersentuh gua baca.. buat gua terinagt kisah lama.. hehe

kaka said...

salam..kaka suka puisi nie..errr??puisi ke sajak??hehe..kurang arif sikit..tapi yang penting best..ayat semua simple2 tapi terus menusuk

Unknown said...

jiwang sungguh adek hakim ni

nway xpnh dpt lari dr cinta kan?

pelangi hafyza said...

sangat like.huhu

al_hakim said...

kak iffah:setakat ni tak la..hehe

lyn said...

cinta ni susah nk diungkap..tapi lahir dari hati yg ikhlas..^_^

Emildza Jayy said...

tersentuh hati saya mendengar entri awak... =)

FarHANa aZwA said...

sedih...:"(

azie esa said...

cinta itu memang ada :) beruntunglah kalau jumpa cinta sejati..

noreenrara said...

feeling abes..
huhu

~SchaaFeezaJajA~ said...

nice one :)

Nur Aini An-Nisa said...

Salam...
Cukup menarik... =)

Anonymous said...

feeling lagu tu buat lagi rasa apa yang ingin disampaikan.

cinta memang wujud, cuma menunggu masa yang menentukan ia tiba :]

| schaza | said...

mcm nak nages plak sambil bce dengar music nie.. thumbs up ! :D

eika said...

:)

eyjalukman said...

nice :) lagi2 dgr lagu .

cinta tu sentiasa ada utk kita :)

Gdsbnga said...

DAEBAK !
sukesuke :)

Nadia said...

tak tau nk kata cm ne..ble bce tetibe nk menangis..ye la..nad ni mmg sentitip skit..

P/s : eh hakim 0wg melak ke?

Umie Naziera said...

eh,apa dekat pipi aku nie..oh,air mata rupenyer... thankz

Nurul Marikan said...

(>,<) itu la cinta.. huhu

coretan dari hati said...

feeling gilerr~ habes ngalerrr ayer mata nieh! terbaeeekk..

Shiema Sufian said...

Alala, sweetnye (:

^ FA NORIZAN ^ said...

nice!
hmm, itu la namana cinta.
cinta tu sentiasa ada utk kita :)

cik violet said...

nice :)

Kita ni bukti cinta ibu bapa kita..
CInta pasti ada
Walau ia tak hadir sekarang
Satu masa kita akan merasa apa itu cinta


Cinta itu getaran semulajadi dalam tubuh
Hanya dua manusia itu dapat merasai kehebatan sebenar cinta


Semoga kita dipertemukan dengan cinta yg boleh membimbing kita :)


nice entry..luv it :D

BashiriRa said...

best entry untuk minggu ini. kehkehkeh

AmirahSM said...

suke entry nie..
ehem..akim ngah bcinta ke??

zura_laici said...

best suke sdih bile bc :(

Puan Nurussalwa said...

sejak awak tanya saya pernah baca or tak entry ni, saya selalu datang baca..

saya tak sure ini kali ke berapa saya baca..

tapi..
saya still tak boleh faham..

nanti free2 cerita la kat saya pasal entry ni ye (=

pape pun, nice enrty awak (=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...