Friday, November 25, 2011

Beliau ibu saya


(play dulu)


mase saya kecik-kecik dulu,
bila saya bangun je dari tidur saya akan terus duduk kat tangga,
saya suka tengok ibu saya mengemas dari tangga,
suka saya lagi bertambah bila ibu senyum pada saya.



masa saya kecik-kecik dulu,
ibu selalu marah saya,
saya tak paham kenapa saya kena marah semua tu,
tapi bila dah besar baru saya tahu yang ibu nak mendidik saya,
ibu nak saya jadi manusia yang berguna.

masa kecik-kecik dulu,
walaupun saya tahu ibu garang,
tapi kalau saya sakit,
ibulah orang pertama yang risau dan amek berat,
saya tahu ibu sangat sayang saya.

masa kecik-kecik dulu,
saya tahu ibu bukan seorang pemidato,
tapi dari dulu hingga sekarang ibu bagai seorang pemidato yang baik dalam menasihati saya dan adik beradik.



masa kecik-kecik dulu,
saya tahu ibu seorang yang sibuk sebab ibu juga bekerja seperti ayah,
tapi hingga kini,
ibulah insan yang bangun awal pagi siapkan sarapan untuk kami sekeluarga.

masa saya kecik-kecik dulu,
saya sedih bila tengok ibu kawan-kawan datang amek report card tapi ibu tak datang,
tapi bila dah besar baru saya tahu,
bukan sengaja ibu tak datang,
ibu sibuk mencari rezeki untuk kami adik beradik.

masa kecik-kecik dulu,
saya tak tahu pun apa pengorbanan ibu pada kami adik beradik,
bila saya dah dewasa baru saya tahu pengorbanan terbesar ibu,
masa nak lahirkan saya mesti sakitkan ibu?
perjuangan antara hidup dan mati,
orang lelaki pun tak sanggup berjuang macam tu kan?
tapi ibu saya sanggup.



saya cuma nak cakap dengan awak-awak sekalian,
itulah ibu saya,
saya sangat sayang dan bangga dengan ibu saya.

p/s:berbaktilah pada ibu anda selagi sempat..=)
www.tips-fb.com

25 comments:

imransyakir said...

teringat kat mak aku dow...

Umie Naziera said...

awk buat sye nak nangis..huuuu

Rtp Farra Arisha said...

mom is everything to us..hargailah mereka selagi mereka boleh berdamping bersama kita semua! :')

Arra Ahmad said...

itulah pengorbanan seorang ibu..
setelah menjadi ibu,baru sy faham kenapa syurga berada di telapak kaki ibu..
~awk buat sy terkenang mak sy~

Smilezurin said...

I love my mom too ♥

pelangi hafyza said...

erm..sedehhhh

aja2 fighting said...

love my mak...=')

Saddila said...

sedih la entry ni .sikit lagi nak keluar air mata .

SAYA SAYANG MAK SAYA <3

Not Specified said...

Saya sayang ibu saya (':

erleena said...

hmmm

mama,

ak x brbakti pada ma ku

hmm teringat balek tyme cuti , hmm

rndu mamaaaaaaa wuaaa

er over pulak =.=

Myza Sam said...

sedih nya . ada pula background lagu tu ):

Syafiq Ahadin said...

weh hakim! lagu tu panjang sangat. dan aku harap aku scroll down tak habis lagi. :(((((

malam2 camni memang nak aku nangis. :(

! BUDAQ MANJE..AZLEEN AZIZ ! said...

u make me cry..
i love my mom..

sniffa93_aznil4eva said...

:')

entry ni sweet:) mak org dah meninggal, 21hb haritu genap 6 tahun dah.

apa yang boleh org ckp, hargai lah mak korg selagi masih ada k. alhamdulillah org sempat jaga mak org:)

pernah jugak buat entry pasal mak..http://ourcrazyncolourfullife.blogspot.com/2010/06/mawemissyou.html

eh thanks singgah blog^^

shasafiez said...

like ur stail..
jarang ada laki2 luah feeling dia camni.. ;)

Eein Azryn said...

wuarrr! nak jumpa mak. sobs sobs. :'(

reza al-razi said...

ibu adalah segala-galanya... cikgu, guru, tukang masak yg trbaik........

noreenrara said...

mak segalanye...
tersentuh bc.huhu

FarahNazurah said...

ibu <3

Unknown said...

Rindu sgt2 kat mama atul. :(

Nurul Zafirah said...

alhamdulillah saye masih ade ibu dan mungkin masih ade ayah :)

Myera Nyera said...

untunglah ^^,

NAR'Z said...

salam..snggh snie..:)

kusyi said...

:'(

Puan Nurussalwa said...

ibu dah baca ke belum ni ea?
nak bagi ibu link ni la..
;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...