Thursday, October 27, 2011

::guwa jeles dengan blogger popular::

Kalau nak ikut dalam kehidupan kita ni,memang ada berbagai jenis manusia.Ada yang baik,nakal,jahat,bengong dan sebagainya.Ini sama je dengan blogger.Ada bermacam-macam jenis blogger.Ada yang nak kaya,famous,saje-saje,hobi,dan yang tak tau sebab apa pun ada.Ini lah manusia yang bengong tadi.Kehkeh..


Kalau guwa ni ang nak kategorikan sebagai ape?Mungkin sebagai saje-saje dan hobi.Guwa tak pernah pun terfikir nak kaya dan famous dengan blog guwa ni.Tapi kalau angan-angan tu ada la.Hehe.Mana tahu boleh jadi kaya macam perdana menteri.Pastu famous macam aron aziz.Guwa tak mintak,tapi kalau dah dapat guwa ok je..Orang dulu-dulu kata,rezeki jangan ditolak.Baik tak guwa?Dengar cakap orang tua-tua..


bukan guwa macam dia,tapi dia macam guwa..hehe

Memang pun guwa tak mintak pun nak famous bagai.Dan guwa memang tak famous.Tapi kadang-kadang guwa jeles dengan blogger yang famous ni.Sekali post entry ramai je yang komen.Bila baca komen-komen yang banyak tu kita boleh tergelak sendiri.Kalau bukak blog guwa tengok entry boleh jadi stress.Tak de sapa nak komen.Kang kalau guwa komen entry guwa sendiri ang cakap guwa syok sendiri pulak.Guwa tak nak..


Tahap kejelesan guwa semakin bertambah bila blogger famous buat status kat Facebook ramai yang like dan komen.Hari tu guwa ada saje try nak tengok tahap kefamousan guwa.Selepas tiga jam guwa dapat konklusikan yang guwa ni tak famous.Tak de sape nak like status guwa.Komen ada la dalam dua tiga orang.damn!




Kadang-kadang tu,ada blogger yang tulis pasal blogger-blogger famous.Yang tu guwa tak tau sebab apa.Tapi guwa jeles sebab nama guwa tak disebut pun.Teringin la jugak orang tulis pasal kita.Sebut-sebut nama kita.Demand kan guwa ni?Bajet hot FM pulak.Haha.Teringin je.Tak suruh pun ang buat.Lepas tu guwa agak pasti dan yakin,bila blogger famous ni pergi mane-mane mesti ada orang kenal kan?Mesti ada yang tegur.Guwa teringin jugak orang tegur guwa."Eh,awak ni hakim kan?Pilihan Hati."Kalau ada orang tegur guwa macam ni,memang la guwa buat kenduri 3 hari 3 malam.Ok guwa tipu..


Lepas tu,mesti orang nak bergambar dengan blogger famous kan?Kalau guwa orang tak tegur,ni kan lagi nak bergambar.Jauh bagai langit ketujuh dan bumi bahagian mantel.Jauh bebeno.Kadang-kadang teringin la jugak nak orang kenal kita.Mintak tanda tangan,mintak nak bergambar sama,ajak jalan-jalan.Kan rasa popular macam tu.Rasa macam dihargai..ok,guwa dah bajet guwa ni artis pulak dah..


Guwa rasa kalau nak popular bagai ni guwa kena tukar profesion guwa dari seorang guru kepada seorang artis.Nama akim ok dah.Memang market.Masalahnya muka dan suara je yang tak ade.Rugi-rugi..Tapi ada jugak yang kata guwa hensem.Macam mane ni?Kehkeh..


p/s:rekaan semata-semata..guwa tak hingin pun jadi popular =P

38 comments:

  1. alamak.. asl gambar sy msuk skali ni??

    ReplyDelete
  2. hhahaha. hakim..eh akim..nak sign.........

    ReplyDelete
  3. best ke popular?? rsanya xkot.. [:

    ReplyDelete
  4. amek hati komen di sini..hehehee :D peaceeeee ~~~~

    ReplyDelete
  5. najwa:memang tak best pun..wuu

    dahlia:haha..tq~

    ReplyDelete
  6. hahahah...adik oh adik...ade je org yg suke penulisan awk...toksah nk jadi popular sgt...susah jugk...meh sini akak jawabkn..kalo org nak ajak awak jalan2 tuh cam pelik lah...akak kenal awk neh...ehehhehehe....jgn risau la adik...walaupun awk rase awk tak popular...tapi penulisan awak tuh lekat dalam hati semua org tahu...itu yang nilai estetika yg pling bernilai tuh....heeee

    ReplyDelete
  7. baru je add hang punya fb. huhu!

    nanti kalau saya jumpa hang, kompom lah nak bergambar!!!!! wajib punya.!!! hehe!

    sedih + lawak juga tengok ehem2 tu takda orang like. takpe, saya dah add fb hang. Hehe!

    ReplyDelete
  8. lama dah x singgah sini ahhaha.. baru ada kesempatan nak singgah sini huhuhu

    ReplyDelete
  9. sggup cik beskod buat sy mcm ni..wuu

    ReplyDelete
  10. ayt mcm mghrp gler je nk jdik femes..haha

    ReplyDelete
  11. hahaha. okey what blog nie. ape yg x pemes nye xtaula. followers da cecah 3 riban.. entry pon asyuk2. okey la nie. pemes sangat pon susah. nnt org asek nak begambar dgn kite je.

    ReplyDelete
  12. bkn dah glemer ke?keh3...mereka raya lah hr ni hakim..tu yg tak komen status...

    ReplyDelete
  13. ain:hukhuk( ni je yg mampu)

    kak:logik jugak tu..hehe

    ReplyDelete
  14. ehem2..ehem2.. aishh skit plak tkak nih..

    ReplyDelete
  15. hahaha...test popular pun boley~kelakar lah.. ;p

    ReplyDelete
  16. Awak,as a blogger macam macam karenah orang that we have to face it.Awak tak perlu jealous dengan blogger yg famous.Setiap orang ada kelebihan mereka sendiri.Awak mungkin ada kelebihan awak.Bila dah tahu kelebihan tu,gunakan sebaik mungkIN.Jealous jealous ni tak baik tau. :) Btw,keep blogging ya.Jangan putus asa hanya kerana awak jealous dengan blogger2 famous.Salam

    ReplyDelete
  17. hahaha...ahahahahha...ahahhaha... hakimmmmmmmmmm! ape ni ape ni??? adehhh...kelakar betul entri ni...saya tengok ramai je yang komen ni... lagi satu, kalo post status ehem2, orang nak komen apa...saya ni post ayat panjang pun orang tak komen...wahaha~

    ReplyDelete
  18. kalau famous sangat pun susah jugak. expectations orang lagi tinggi. kena maintain kualiti entri sentiasa. so baik tak famous sangat. hehe.

    tapi awak ada 3000+ followers. kira famous lah. =)

    ReplyDelete
  19. Tak best la jadi pemes. Nanti nak keluar jalan-jalan pun tak senang. Macam artis popular pulak. Hahaha~

    ReplyDelete
  20. sunah:kuang ajaq!gelak kan den..hehe

    ReplyDelete
  21. popular or tak ??
    hurm nur tak nak pilih la sbb apa yang jadi pun redha tapi bahagia dengan tak populor kot hehehe

    ReplyDelete
  22. popular or tak ??
    hurm nur tak nak pilih la sbb apa yang jadi pun redha tapi bahagia dengan tak populor kot hehehe

    ReplyDelete
  23. btol x nak jd popular? sure? hehehe...

    ReplyDelete
  24. hahaha bila famous boleh buat duit... hihihi..

    ReplyDelete
  25. nak femes??? semua org nk... hahaha... tp, bile da femes sngt ape slah kite skit semua prasan pas 2 jd kontroversi... nk ke mcm 2??

    ReplyDelete
  26. ~wahh..sesi meluah perasaan..
    relax2..:)

    ReplyDelete