Thursday, October 27, 2011

::coretan untuk awak::

(play dulu)




awak..
orang kata,cinta tu buta..
betul ke awak?
tapi saya tetap tak kan percaya sampai bila-bila..
cinta tu tak buta tapi kita yang buat-buat buta..
cinta itu anugerah Allah..
kan awak kan?


awak..
orang kata,cinta itu ibarat awan..
kejap mendung kejap cerah..
betul la tu kan awak?
macam kita jugak la..
kejap baik kejap bergaduh..
tapi kan awak..
bergaduh macam mane pun kita..
saya nak awak tau..
tak pernah berkurang sikit pun rasa sayang saya pada awak..
sweet tak awak?


awak..
boleh tak saya nak ibaratkan cinta ni umpama pokok bunga?
kalau kita jaga ia..
kita bagi air dan baja yang cukup..
ia pasti akan cantik dan sihat..
sama je macam cinta kan awak?
kalau kita setia,kita jaga batasan kita sebagai orang Islam..
InsyaAllah cinta kita akan secantik pokok bunga tadi..
saya nak kita macam tu tau awak..


awak..
apa pun yang berlaku antara kita..
jangan sesekali awak salahkan cinta..
ia mungkin silap saya..
saya hanya manusia biasa awak..
saya tak lari dari melakukan kesilapan..
tapi awak kena tahu..
cinta itu memaapkan..
jadi awak kena maapkan saya tau kalau saya ada buat silap pada awak..
pandai tak saya?hehe


awak..
apa pun yang terjadi awak..
saya nak awak tetap ingat pada saya..
walaupun kita tak macam orang lain..
selalu keluar bersama..
tapi saya yakin kita tetap bahagia macam orang lain...
biar jauh dimata tetapi dekat dihati..
 saya nak cinta yang diredhai daripada cinta yang dikhianati..


awak..
sekian sahaja coretan dari saya..
mungkin saya tak romantik macam orang lain..
tapi percayalah..
hati saya ni tak pernah pun ada ruang untuk orang lain selain awak..
tunggu saya ye awak..
kalau ada jodoh kita jumpa lagi ye awak..
ingat pesan saya,jaga diri awak..


bye awak..

p/s:guwa bukan jiwang,guwa hanya tulis apa yang terdetik di hati..
www.tips-fb.com

50 comments:

Syafiq Ahadin said...

bukan jiwang ape?!!

lagu pun semacam je. aduh! ni patut lagu time malam2. baru best. sambil menitik air hingus...??

jiwang benor ang ni!!

hehe :D

baru pas exam kimia.!

pelangi hafyza said...

like sangat2 entry ni..^_*

CikPuan Fara said...

alahai. cair ah bro hikhiks ;p

al_hakim said...

syafiq:haha..aku mane jiwang beb..

Hafiza Hafinas said...

ye la awak... terharunye.... tett.... saje je kaco.. kepada "awak" hakim, jgn marah ye... hehe

al_hakim said...

hhaa...tak de sape nak marah la..

Unknown said...

:) jiwang...

kalau love kat ALLAH mesti beriman kepadaNYA kan....beramal selalu

Anonymous said...

hurm...bukn senang nak mencari cinta yang diredhai...tpi mudah untuk dapt cinta yg dikhianati...semoga kite semua di permudahkan dlm urusan ini...dan mencapai keredhaan Allah...terharu!...(^_^)

Dkna Abza said...

awak!!..awakkkk!!
awak dilamun cinta ker??

hahahaa...not bad la ayat2 jiwang kat atas tu..terbaik bro !! :)

RinsyaRyc said...

cinta itu memaapkan yeh?


---jiwanglah tu.. haha..---

slmat berkenalan, awak junior sya snior.. p

Syahbinar Shuib said...

alolo...so sweeettt,, sukaanyaaa :))

Cik Purple said...

suweetttnyer.. >,< untungla dier yg dapat awak !:) hehehe.. smoga awak ngan 'awak' awak bahagia slalu.. ;)

Cik Wedges said...

alahai.....sweet sungguh!! :)

Azza Azman said...

wah...ni coretan untuk saya ke... thanks. (mood perasan maaf)

Cik tikah said...

awak.. saya cinta awak.. (ucapan utk bf cik tikah) hahaha

Gadish Lollipop said...

erkk . ini mmg untuk saya ke apa ? ^_^

al_hakim said...

cik lollipop:untuk awak sy la..hehe

NADIA RAJAMI said...

utk sape tu??..:P

Maliha ♥ said...

nice entry =)
sweet jwk

Unknown said...

cinta tak pernah buta.kita yg kdg2 buta dalam menilai erti cinta yg sebenarnya kan?^_^

CikNad said...

menarik...=)
sama yang apa saya alami sekrg...
follow awak ;)

Love Mania said...

terima kasih..i love u too

♥ Fatisya Pinky ♥ said...

best btol entry ni..hihi jiwang abis..
i like it..hehe

Asnie said...

so sweet lah..huhu...

najihahfara said...

walamak...jiwang gilos

Nurul Izra bt Ishak said...

bestnya..suke2

EYQASARA said...

aduiii.. pengsssaaaannnn... suweeetttt.. rmai blogger suke wat ayat2 sweet.. nice! like it! :)

Unknown said...

nape ni?? jiwang2 ni?? hihihi.....

noraauliyya said...

sweet ! suka .

e_darel said...

amboih amboih . sweet nye lah . hahaha . :)

MiSs Choc FuZa said...

entri nie bt fuza menitiskan air mta..perghhh..sweet nyeee..

heehehe~

yana sopian said...

wahh..bukn men ag yee..sweet sgt..!! i like it..!! :)

Addin said...

hoho err bukan jiwang ke ? :p

p/s : cinta itu unpredictable

Semut Senyum said...

jiwang la tuh.. hehehe, dengar lagu dah touching apetah lagi membaca sampai akhirnya.. =)

Syaza said...

Amboi, hakim, mentang2 nazu dah lama tak buka blog hakim, ni saja nak buat nazu menangis laa bila baca eh? -.-''

You're making me missing him. KEJAAAAAAAAM MU, haha :D

p/s. jiwang habis :P

al_hakim said...

syaza:haha..study2..ni ape teringat2 pulak ni?kecik lagi..=P

PURPLEVIOLET said...

ape yang awk tulis ni same je macam sy n bf sy..huhu

Alin said...

haha...menarik...
saya share ye..:)

al_hakim said...

shuraiya:boleh je..=)

sitihajaraisyahmdradzi said...

hakim, thanks visit aja td. nice entry :) keep it up! kena dgn kisah hidup aja sikit2, aha, :) havva nice day. :)

=naBieLa sHahRin= said...

like like like..

AkuTracy said...

so sweet :D

Dream said...

jiwang bangetttt!!!!
untung larrr kpd si buah hati...
hehe...
nice blog!
and i'm done following u...

Elyzatul Nastaysah said...

suke gile entry ni!!!thumbs up=)

Izyan Masri said...

TAPE2.KALAU JIWANG2 PON GWA TAK KISAH :D

laskar pelangi said...

makkkk aiiii..berderauuu rasa nak menitis airmata tau.campur plak pasang lagu tu..sayu sungguh ..jdoh tak kemana..insyaAllah pasti ada nilai kebahagiaan nanti untuk awak =)

♥Nur Ayuni Khalib said...

jiwang habis..
suke2..hehe..
jatuh cinta ehhh..

Cik Nuyu said...

mak aii.. cair... hehee..:)

Yna Farina said...

ya ALLAH..
saat mendengar lagu itu..
hati ini terasa sgt sayu...
mengenangkan insan yang pernah bergelar tunangan..
melodi itu adalah melodi kenangan...
n coretan itu juga menyentuh kalbu..salam perkenalan..
pelatih/IPRM/1991

Puan Nurussalwa said...

(=
awak awak sape?
saya kan?
saya.

cantik tak pokok bunga kita?

sowe i'm a bit too hard to handle sometimes.

*keje saya adalah godek2 blog awak*

tc! (=

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...