Friday, October 28, 2011

::bahana tidur dalam bas::

Guwa rasa dah dekat dua tahun jugak la guwa merantau dari Melaka ke Kedah,Kedah ke Melaka.Orang tua-tua cakap,selok belok highway tu memang guwa dah hapal.Cakap la celah mane sekalipun,mesti guwa tawu.Guwa rasa,setiap perhentian yang ada pun guwa dah pernah singgah.Senang cita,Malaysia ni guwa pegang.Haha.Over pulak den..


Guwa rasa,untuk perjalanan yang panjang mesti boring,bosan dan seangkatan dengannya tu ada.Guwa kalau bosan guwa mengunyah.Kalau boleh online dalam bas memang guwa update blog.Kata blogger sejati.Haha.Tapi  tu hanya angan-angan kosong guwa je.Tapi ok apa,dalam bas ang boleh fikir entry apa nak tulis lepas ni.Tapi entry ni guwa dapat lepas guwa turun daripada bas.Tapi guwa rasa,tidur adalah jalan yang terbaik kalau ang bosan dalam bas.Guwa rase la..




Tak salah kalau ang nak tidur dalam bas.Tapi pastikan tidur ang tu tak macam ang tidur kat katil rumah ang.Nyenyak senyenyaknya.Nak dijadikan cita.Guwa terlelap macam biasa dalam bas.Ok bukan terlelap,guwa tidur.Guwa terjaga masa bas guwa berhenti.Guwa memang blur habis masa tu.Guwa tengok ada yang dah kalut turun angkat beg.Ada jugak yang masih tenang macam guwa dalam bas.Guwa tak pasti kat mane guwa time tu.Jadi guwa try usha-usha dan cam kat mane guwa.Malangnya guwa masih blur dan tak dapat cam kat mane guwa berada.Jadi guwa ambil langkah bijak.Guwa bertanya sebab guwa teringat pesanan orang dulu-dulu,malu bertanya sesat jalan.Kalau la guwa malu bertanya,mungkin ke Aloq Setaq la jawabnya.Tak pun Kangaq..Siam?tak mungkin..


Nasib guwa baik.Guwa turun pi kedai yang bukak jam 4 pagi.Guwa tanya "air order sini ke bang?"."hah?".Ok guwa lupa,guwa bukan kat Melaka lagi.Guwa kat kedah bro.."ayaq"."O..ye".Ni la penangan blur guwa tadi.Blur tak blur,guwa pekena nasi lemak sebungkus dan teh tarik segelas.Lepas tu guwa sambung perjalanan guwa.




Nampak tak adik-adik sekalian?Bahaya tidur dalam bas ni.Nak tidur pun kunci jam tu.Agak-agak sampai pukul berapa pastikan diri ang dah bangun.jangan jadi macam guwa ok.Kalau ang ade kisah yang menarik,tersedar dah sampai London ke sila la cite kat guwa.Memang sangat menarik.Kehkeh..

25 comments:

  1. saya punya cerita tak menarik ! tapi menyakitkan hati..aduhh tak boleh nak cerita.

    ReplyDelete
  2. gua susah nak tdo dlm bas, tidur ayam boleh la....risau de..bas mlm selalunya laju, hati dup dap...(dah lama tak naik bas, kalau naik pun terpaksa)

    ReplyDelete
  3. hahaha. sy tak pernah la blur sgt2 mcm tu tapi kakak sy pernah. sy kol dia 35kali. tak angkat sebab tidur nyenyak sangat. hahaha

    ReplyDelete
  4. hahaaa....kalau aku, xde mengalami masalah mcm ni. #untunglah hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak naik bas klu g tpt jauh2 ni...hahaha..bertahun jugak tak naik bas ni..tp klu naik bas je payah le nak tido..penin.

    ReplyDelete
  6. bkn stakat terlepas smpai london dh nk sampai kutub utara dh.. tp bila sdar rupanya mimpi je.. huhu..

    ReplyDelete
  7. ani:ok menarik..mcm cite2 melayu..hehe

    ReplyDelete
  8. sedar-sedar kaloi dah sampai tengah laut...kene ngap ikan jerung

    ok tu mimpi dlm bas

    ReplyDelete
  9. dah lama xnaek bas..aish satgi nak gatai pi naek la :P

    ReplyDelete
  10. dah lama xnaek bas..aish satgi nak gatai pi naek la :P

    ReplyDelete
  11. jgn..sampai indon kang baru tau..haha

    ReplyDelete
  12. mesti seghonok nek bas jauh-jauh..hoho

    ReplyDelete
  13. aku dr ipoh balik ke uitm seri iskandar...penah jgak terlajak sampai ke lumut sbb terlelap...da la bas terakhir...mmg aku bermalam la kt lumut tu beralaskan kerusi batu, beratapkan langit...haha...tp pengalaman ni mmg best...

    ReplyDelete
  14. tido dalam bas memang tak pernah lena lagi la sbb tak selesa hehe

    ReplyDelete
  15. kalau inna pula, selain tidor inna akan bca novel time dlm bas tu..tp tidor jglah perkara paling best bila jalan jauh nie...bgn2, ekk dah sampai dah? hehe!

    ReplyDelete
  16. huahua , pe salah nya ke siam . boleh melancong kjp .

    ReplyDelete
  17. tak pernah lagi naik bas raound2 semenanjung. paling2 pun, balik sabah, naik flight. Hehe! :D

    ReplyDelete
  18. hahaha da sllu tdoq lam bas,masih selamat agy ahah ;)

    ReplyDelete
  19. kekekeke
    dulu mase stdy kat jhr nak balik kg kat perak
    balik malam
    mang x penah tido
    kejap2 je
    opah x bg tido
    takot ape2 jadi katenye
    kang x sedo
    hehehehehe

    ReplyDelete