Saturday, September 17, 2011

::Tanda-tanda ang dah famous::

Kalau ang sakit ang akan nampak tanda-tandanya.Mungkin ang akan rasa tak bersemangat.Letih memanjang.Guwa rase ni penyakit malas dan penyakit ni memang tiada ubatnya.Kalau ang jatuh cinta pun akan ada tanda-tandanya.Ang mungkin tidur tak lena,mandi pun macam tak mandi.Ini hal sama dengan bila ang dah famous.Akan ada beberapa tanda yang akan membuatkan ang rasa yang ang ni famous.




Bila ang famous,biasanya ang akan menjadi tumpuan ramai.Banyak mata yang akan memandang kat ang.Pandang sekali macam nak lagi.Macam iklan pun ada.Cuba satu macam nak lagi.Jadi sejak dari detik tu,ang kena biasakan diri ang dengan suasana yang macam tu.Tapi sebelum tu, ang try la cek diri ang tu.Mana la tau ang lupa nak pakai seluar.Ada kertas suruh 'tenung aku' kat belakang ang ke..Jadi try la cek mane-mane yang patut..


Apa lagi tanda bila ang ni famous?Hah!Ang akan sentiasa di tegur.Orang yang ang tak kenal pun akan tegur ang.Kalau ang ni jenis yang memang famous amous tu,pak cik kat warung kopi pun akan tegur ang.Budak-budak kat kampung pun turut sama akan tegur ang.Senang cite,satu Malaysia akan tegur ang..


Bila ang dah famous jugak,maka akan bertambah la keluarga ang.Ada yang mengaku bapak angkat,mak tiri,sedara sepapat,sepupu,abang angkat,adik angkat dan semua yang terangkat-angkat.Ini memang dah jadi lumrah alam.Bila susah semua tak ngaku sedara.Bila senang,secara automatik,satu dunia akan jadi saudara ang.Jadi ang pi la wat ujian DNA.Mane tau depa tu betul-betul saudara ang kan..




Dan yang ang perlu tau,title famous ni akan datang seiring dengan anon dan ketidakpuasan.Ia umpama satu pakej yang memang tak boleh nak ditolak.Maksud guwa,bila ang famous,maka akan datanglah insan-insan yang tidak puas hati dan dengki dengan kejayaan ang.Time ni la ang akan teruji.Kalau ang tak kuat,maka ang akan jatuh.Tapi jangan risau.Saudara mara baru yang mengaku ada hubungan dengan ang tadi lagi ramai dari depa yang tak puas hati dengan ang.


Dan yang terakhir.Kalau ang famous,ang bubuh status ape pun kat facebook ang,sure ramai yang akan like dan komen.Cukup la sekadar 'ehem',maka akan berebut-rebut orang nak like.Cube la ang tak famous.Tulis la status panjang satu kertas kajang sekali pun.Tak de siapa pun nak like.Guwa yakin,lepas bace entry ni ramai yang try buh status kat facebook.kehkeh...


p/s:rasenya guwa tak de lagi tanda-tanda ni..

33 comments:

  1. kalau tak online fesbuk 3 hari,
    notification tak sampai 10
    kira tak femes r ek?


    malang betul nasib guwe.

    ReplyDelete
  2. hehehe betul la tu.dan dannn yg femes ni bese hok ada mukee.btul dakk?kann.hehe.


    femes guane2 pun, yg penting biar paling femes pada pandangan Allah, jgn di pndgn manusia jee.

    ReplyDelete
  3. faiz:tak kot..hehe

    merah:insap sat..

    ReplyDelete
  4. langsung takde tanda2 di atas..huhu..

    ReplyDelete
  5. okey, semua point tu xkena dgn inna..maksudnya inna nie xfamos la...huhu! sob3x! haha! :p

    ReplyDelete
  6. cik aish:same la kita..

    miss inna:sob2 jugak...=P

    ReplyDelete
  7. dah letak "ehem" xde org like pun xD ehehehee...

    http://violencexx.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. haha..maksudnya tak famous la tu..

    ReplyDelete
  9. aku sedar aku tak pemes. *tiba2. haha

    ade mbe aku ni cukup pakej yang kau citer weh. dahla cun, pemes, ramai stalker y tak pueh aty, tulis je status ape2, konfem dlm 5 minit, da lebih 30 like weh. hihihi

    ReplyDelete
  10. rasanya lu dah ada semua tanda2 nihh!! hehe

    ReplyDelete
  11. bella:ye ke?meh kenalkan..hehe

    fiza:erm..rase mcm tak de lagi je..huu

    ReplyDelete
  12. ingin jadi famous satu hari nanti...hehehe

    ReplyDelete
  13. aha ... kalau yg ada 36 je kwn FB tu mcm mna tu ??? :)

    setuju ngan bila dah femes bertambah saudara mara - yg ngaku bersaudara mara ....

    ReplyDelete
  14. ezrLg:jadi la..

    add:hurm..36 like la kot..haha

    ReplyDelete
  15. hahah. best bace entry ni :) cx tk feymes lagi.

    ReplyDelete
  16. da try.. wat status... x dok yang like pown....

    x pemes... T_T

    ReplyDelete
  17. aqueLlum feymes lagi la tu..hehe

    azri:erk..

    ReplyDelete
  18. selalunya kalau dah ada friends dgn si kaki like konfirm notification penuh ==" mcm tu femes x huhuhu :P

    ReplyDelete
  19. erk . macam mana erk . kalau aku , aku memang tak aprov org di facebook . gila sombongkan . haha :P

    ReplyDelete
  20. hahahaa..betul tu..kalau taip nite pon ramai yang duk komen..walaupun empunya diri tak reply..hihiihiii

    ReplyDelete
  21. hahaha..tringat 1 n3 the other khairul bla bca n3 awk ni. even wat ehem pon laju je org like. cer kalu xfemes, 4ever alone je la..

    ReplyDelete
  22. cik beskod:hurm..setakat noti yg penuh tak cukup feymes...hehe

    qlah:haha..same la kita

    adylia:tau tak pe..

    erlina:sy pun tak feymes..sy ok..kehkeh

    miss:ye ke?jarang bce entry the other khairul tu

    ReplyDelete
  23. ahhaha...cmtu ehh..da tu kire nuru ni pemes gk ahh kan ahahhaha *tbe2

    ReplyDelete
  24. "ehem" hehehe.nak femes tp tak femes2 pon T___T

    ReplyDelete
  25. femes? apajadah tu. bhahahahaha

    #ang femes la cik

    ReplyDelete