Kalau ang sakit ang akan nampak tanda-tandanya.Mungkin ang akan rasa tak bersemangat.Letih memanjang.Guwa rase ni penyakit malas dan penyakit ni memang tiada ubatnya.Kalau ang jatuh cinta pun akan ada tanda-tandanya.Ang mungkin tidur tak lena,mandi pun macam tak mandi.Ini hal sama dengan bila ang dah famous.Akan ada beberapa tanda yang akan membuatkan ang rasa yang ang ni famous.
Bila ang famous,biasanya ang akan menjadi tumpuan ramai.Banyak mata yang akan memandang kat ang.Pandang sekali macam nak lagi.Macam iklan pun ada.Cuba satu macam nak lagi.Jadi sejak dari detik tu,ang kena biasakan diri ang dengan suasana yang macam tu.Tapi sebelum tu, ang try la cek diri ang tu.Mana la tau ang lupa nak pakai seluar.Ada kertas suruh 'tenung aku' kat belakang ang ke..Jadi try la cek mane-mane yang patut..
Apa lagi tanda bila ang ni famous?Hah!Ang akan sentiasa di tegur.Orang yang ang tak kenal pun akan tegur ang.Kalau ang ni jenis yang memang famous amous tu,pak cik kat warung kopi pun akan tegur ang.Budak-budak kat kampung pun turut sama akan tegur ang.Senang cite,satu Malaysia akan tegur ang..
Bila ang dah famous jugak,maka akan bertambah la keluarga ang.Ada yang mengaku bapak angkat,mak tiri,sedara sepapat,sepupu,abang angkat,adik angkat dan semua yang terangkat-angkat.Ini memang dah jadi lumrah alam.Bila susah semua tak ngaku sedara.Bila senang,secara automatik,satu dunia akan jadi saudara ang.Jadi ang pi la wat ujian DNA.Mane tau depa tu betul-betul saudara ang kan..
Dan yang ang perlu tau,title famous ni akan datang seiring dengan anon dan ketidakpuasan.Ia umpama satu pakej yang memang tak boleh nak ditolak.Maksud guwa,bila ang famous,maka akan datanglah insan-insan yang tidak puas hati dan dengki dengan kejayaan ang.Time ni la ang akan teruji.Kalau ang tak kuat,maka ang akan jatuh.Tapi jangan risau.Saudara mara baru yang mengaku ada hubungan dengan ang tadi lagi ramai dari depa yang tak puas hati dengan ang.
Dan yang terakhir.Kalau ang famous,ang bubuh status ape pun kat facebook ang,sure ramai yang akan like dan komen.Cukup la sekadar 'ehem',maka akan berebut-rebut orang nak like.Cube la ang tak famous.Tulis la status panjang satu kertas kajang sekali pun.Tak de siapa pun nak like.Guwa yakin,lepas bace entry ni ramai yang try buh status kat facebook.kehkeh...
p/s:rasenya guwa tak de lagi tanda-tanda ni..

haha nak try la boh 'ehem'
ReplyDeleteha..t bitau la resultnye ea
ReplyDeletekalau tak online fesbuk 3 hari,
ReplyDeletenotification tak sampai 10
kira tak femes r ek?
malang betul nasib guwe.
hehehe betul la tu.dan dannn yg femes ni bese hok ada mukee.btul dakk?kann.hehe.
ReplyDeletefemes guane2 pun, yg penting biar paling femes pada pandangan Allah, jgn di pndgn manusia jee.
faiz:tak kot..hehe
ReplyDeletemerah:insap sat..
langsung takde tanda2 di atas..huhu..
ReplyDeleteokey, semua point tu xkena dgn inna..maksudnya inna nie xfamos la...huhu! sob3x! haha! :p
ReplyDeletecik aish:same la kita..
ReplyDeletemiss inna:sob2 jugak...=P
dah letak "ehem" xde org like pun xD ehehehee...
ReplyDeletehttp://violencexx.blogspot.com/
haha..maksudnya tak famous la tu..
ReplyDeleteaku sedar aku tak pemes. *tiba2. haha
ReplyDeleteade mbe aku ni cukup pakej yang kau citer weh. dahla cun, pemes, ramai stalker y tak pueh aty, tulis je status ape2, konfem dlm 5 minit, da lebih 30 like weh. hihihi
rasanya lu dah ada semua tanda2 nihh!! hehe
ReplyDeletepas ni aq nak try la . haha
ReplyDeletebella:ye ke?meh kenalkan..hehe
ReplyDeletefiza:erm..rase mcm tak de lagi je..huu
laici:guwa dah agak dah..hehe
ReplyDeleteingin jadi famous satu hari nanti...hehehe
ReplyDeleteaha ... kalau yg ada 36 je kwn FB tu mcm mna tu ??? :)
ReplyDeletesetuju ngan bila dah femes bertambah saudara mara - yg ngaku bersaudara mara ....
ezrLg:jadi la..
ReplyDeleteadd:hurm..36 like la kot..haha
hahah. best bace entry ni :) cx tk feymes lagi.
ReplyDeletesame la kita
ReplyDeleteda try.. wat status... x dok yang like pown....
ReplyDeletex pemes... T_T
hahaha. ehem. XD
ReplyDeleteaqueLlum feymes lagi la tu..hehe
ReplyDeleteazri:erk..
selalunya kalau dah ada friends dgn si kaki like konfirm notification penuh ==" mcm tu femes x huhuhu :P
ReplyDeleteerk . macam mana erk . kalau aku , aku memang tak aprov org di facebook . gila sombongkan . haha :P
ReplyDeletehahahaa..betul tu..kalau taip nite pon ramai yang duk komen..walaupun empunya diri tak reply..hihiihiii
ReplyDeletehaha sye xfemes sy oke :P
ReplyDeletehahaha..tringat 1 n3 the other khairul bla bca n3 awk ni. even wat ehem pon laju je org like. cer kalu xfemes, 4ever alone je la..
ReplyDeletecik beskod:hurm..setakat noti yg penuh tak cukup feymes...hehe
ReplyDeleteqlah:haha..same la kita
adylia:tau tak pe..
erlina:sy pun tak feymes..sy ok..kehkeh
miss:ye ke?jarang bce entry the other khairul tu
ahhaha...cmtu ehh..da tu kire nuru ni pemes gk ahh kan ahahhaha *tbe2
ReplyDelete"ehem" hehehe.nak femes tp tak femes2 pon T___T
ReplyDeletebest ke tak best kalo dah pemes..??
ReplyDeletefemes? apajadah tu. bhahahahaha
ReplyDelete#ang femes la cik