Sunday, September 4, 2011

::aku jeles dengan blogger perempuan!!::

Ok,sekarang ni aku kat Tapah.Aku akan beraya seminggu kat sini.Orang lain dah balik sambung belajar aku masih beraya kan?Haha.Ada la projek sikit.Nanti ada masa aku cite.Btw pekan Tapah ni tak de la besar mana.Kecik je.Memang kena dengan aku la.Sebab apa aku suka Melaka?sebab kecik.Jadi senang nak bergerak.Pastu orang Melaka ni hensem-hensem.Macam aku la kan?muahahaha..


Selama berbloging ni,aku dah perasan banyak perbezaan antara blogger lelaki dan blogger perempuan.Kadang-kadang tu aku jeles dengan blogger perempuan.Depa lagi banyak advantage dari kita oi blogger lelaki.Sabaq je la noh..



Orang perempuan ni memang cukup pandai bergambar.Posing sana sini.Tak menghala ke kanan,boleh hala ke kiri.Tak pun depan belakang.Nampak kosong tambah sebatang payung.Tak ok lagi buat muncung sikit.Kalau lelaki?mana sesuai pakai payung.Pakai baju hujan ok kot.Kalau blogger lelaki tu jangan la buat muncung ye.Beruk sangat rupe tu.




Dah banyak gambar sure la depa pampang macam-macam jenis gambar kat blog.Nak kira berapa banyak gambar?Tak payah.Sure tak mampu ang nak kira.Kalau aku tu,dengan jari tangan dah cukup nak kira.Tak payah tambah jari kaki.Ada la dalam 6 atau 7 gambar..


Lepas tu design n background blogger perempuan ni cukup comel.Jeles aku dibuatnya.Ada kartun-kartun,luv-luv,tedy bear.Comel..Kalau blogger lelaki guna design tu sure ramai yang cakap "lembut apa die ni?".Tu yang bahaya tu.Kita kena fikir dulu sebelum orang lain berfikir.Jadi terpaksalah kita pakai design yang ganas-ganas kan?Bawu rock!


Selain tu,blogger perempuan ni senang je nak buat entry panjang-panjang kan?Depa advantage bab ni.Bab menulis dan bercakap ni lelaki kalah.Jadi banyak la benda yang nak dihuraikan tu.Kalau aku lagi la.Aku pendiam+pemalu..hoho.Jadi entry sume pendek-pendek je.Tapi yang penting isi bro.Sampai ke tak..



Banyak lagi perbezaan antara blogger lelaki dengan blogger perempuan ni.Apa yang korang sendiri nampak?Ce cite sikit..

63 comments:

  1. ni panjang la ni,pandai mengulas. haha

    ReplyDelete
  2. ape pun,,,blogger laki mmg bes sebab kate2 x bertapis haha

    ReplyDelete
  3. erk, bab yg bergambar tu mcm terasa je ahaha..

    ReplyDelete
  4. bergambar= blog sy ad 1 je gambar sy :p
    pandai menulis= emmm, sy dak bio. biasa tulis report tp nak wat ayat sastera memang out la! heee

    so, semua orang sama aja..ahahaha

    ReplyDelete
  5. betul tu bro...nak sentuh sikit pada bab design background sbb sy suka design background sendiri.. kadang2 kita x perlu buat background yang ganas biasa pun dah cukup..Warna Pink nak gunakan warna pink kita perlu campur dengan warna puprle or biru + merah..sbb warna pink sebenarnya unise* laki boleh pempuan pun boleh depend pada campuran colour

    ReplyDelete
  6. wahhaah bro tapayah nak cemburu sangat. biasa je sebenarnya. yang pembaca nak baca adalah isi.

    ReplyDelete
  7. lelaki dan perempuan mmg ada banyak perbezaannya...

    ReplyDelete
  8. skunk ni mmg susah nk cari blogger lelaki..:)

    ReplyDelete
  9. hahaha..hakim jeles tak dengan saya????

    ReplyDelete
  10. Gua nye blog cam kek batik tak siap jek.xcun lgsung.

    ReplyDelete
  11. tapi aku suka baca entri blogger lelaki, sbb simple n straight to the point tak bnyk mngarut sgt,.hahaha

    ReplyDelete
  12. Al-hakim...xperlu jeles ngn blogger pmprmpuan...actually blogger lelaki pmpuan ni sama je...yang penting isi yg nk di sampaikan..kalo cantik tang background but isi merapu x guna jugakan...^__^

    ReplyDelete
  13. betul3...sokong,
    bab bergambo...laki memang down habes...memang pat0t blogger pompuan lagi femes drpd laki

    ReplyDelete
  14. entry yang bagus :) !
    hehehhe .
    Blog saya mcm air batu campur je . -..-
    tak semua bloggers perempuan tulis entry panjang lebar . ngeee

    ReplyDelete
  15. betol :) memang banyak bezanya ^^ blogger pompuan lg flexible ~

    ReplyDelete
  16. aku lagi suka blog lelaki. sempoi boleh sembur apa je. cuba kalo pompuan. salah cakap sikit dah kena reject habis. aku benci. kalaulah aku jadi lelaki. kan seronok.

    ReplyDelete
  17. blogger lelaki best coz korangnye otak pandai buat ulasan dan entri yang menarik..tu tarikan korunk ..:D

    ReplyDelete
  18. agree ! part yg paling betol,part yg blogger lelaki buat muncung tuh. cam geli jek. haha :D

    ReplyDelete
  19. Hek Hek. Pasaipa hang nak jeles ek? Ekceli, most of these pompuan la kan, kebanyakkan menggunakan blog sbg diari dorang. Nahh, kat blog tuh le dorang cite kan sume kisah hidup dorang. tuh pasal la entry dorang pnjang nk mampuih. even kdg2 esay mcm tut. janji dapat lepaskan ape yg terbuku dlm hati tuh. HAHA. #komen bdasarkan pgalaman aku ^^.

    ReplyDelete
  20. err , hahaha terasa . muahaha . alaa blog lelaki pon best kbnykn kreatif :)

    ReplyDelete
  21. hahaha..ape2 pown kalo lelaki cite sempoi..best n relax..kalo perempuan biasa nye emosi terlebih dan memberatkan pale..hehehe..tp ape2 pown msing2 ade kelebihan n kekuranagn:)

    jom join contest saya yuk!
    http://sayaygpemalu.blogspot.com/2011/09/contest-cik-sara-aka-ct.html

    hadiah lumayan!

    ReplyDelete
  22. betol jugak tu . baru perasan . hihi :D

    ReplyDelete
  23. kih kih kih.. enteri nihh membuatkan aku ketawa..

    bayangkan kalau laki2 amik gambar muncung2 kan?? kah kah kah kah.... mcm beruk siott..!!

    ReplyDelete
  24. sama je bagi saya ..lelaki dan perempuan ada cara masing2

    ReplyDelete
  25. ala alaa, takyah nak jealous lak aihhh ! :) be positive okayy. semua blogger sama je lahh awakk :)

    ReplyDelete
  26. x kesah la blogger 2 pompuan ke laki janji entry dye maw sempoi suda...

    ReplyDelete
  27. jeles gak dengan blogger laki sebab dorang banyak buat entry yang best2. banyak input yg kita boleh dapat.. huhuhuhu jeles~

    ReplyDelete
  28. haha setuju ! kesian blogger lelaki. ^^

    ReplyDelete
  29. ala, bloger lelaki pon banyak advantages.. sebab bloger perempuan merapu je lebih. kehkeh. bloger lelaki banyak input and pandangan bernas. blogger perempuan tulis berjela-jela sebab time tu dah masuk part syok sendiri. kehkeh

    ReplyDelete
  30. sweet nye blog awak..kaler purple...hehehe...just kidding...:D

    ReplyDelete
  31. pompuan ni memng sifatnya suka bercakap a.k.a..membebel.hehehhehe(gurau je yer..x semua...)x caya,try tanya bini korang...tu kelebiham pompuan..apa2 pun aku suka entry pompuan;-)

    ReplyDelete
  32. hehe..=) tq..

    hurm..tak kawen lagi..huu

    ReplyDelete
  33. sy suka bce entri blogger lelaki sbb entri diorng ni simple2 jew n bermanfaat ....hehehee.. :)

    ReplyDelete
  34. blog laki best jugak, tapi kdg-2 ade yang ckp maen lepas jeww.. :)

    ReplyDelete
  35. yang aku tahu perbezaan blogger laki ngan perempuan......

    lelaki punya entry berkaitan apa yang berlaku sekeliling, n perempuan apa yg berlaku kepada diri sendiri..

    ReplyDelete
  36. malang sekali,sy tak pula tergolong macam blogger perempuan.buat blogger pun untuk suka2 je.gambar takde.haha..aiyer..bagi sy entry simple (lelaki esp) la senang nak baca. =)

    ReplyDelete
  37. xyh la duk jles2..

    semua ad klbhn masing2..
    xg2?hehe

    ReplyDelete
  38. haha..depend jugk la kan..masing2 ad klbhn..kadang lg suka baca blog laki..lebig ringkas tak serabut.. dan isi boleh tahan ;) blogger perempuan kadang tu lebih personal isinye ;)

    ReplyDelete
  39. semua ade pros and conts bro. blogger laki kekuatan kat fakta and pendapat diorang. ok hape. ;)

    ReplyDelete
  40. semua ada kelebihan dan kekurangan masing2 la.. hhaha.. aku laki.. so aku suka baca blog laki.

    ReplyDelete
  41. ek? advntage ek?? blogger laki pun same lor.. huraian slalu mantap n best je layan citer2 kalo yg menulis tu laki.. takde la meleweh sngt... ape2 pun, 2 2 ade kelebihan masing2..

    ReplyDelete
  42. larh laki pun terer pe...tanpa gambar2 pun korang leh buat blog dgn baik sekali...
    p/s:bkn nk menangkan lelaki...korang ada kekuatan sndr la..

    ReplyDelete
  43. ala, lelaki or ppuan, sama jak...dari kita saja tu mcm mn mau memeriahkan blog sendiri, yg penting bg sy, enjoy dengan blog yg kita hias tu....

    ReplyDelete
  44. blogger laki untung sbb kalau blogger tuh femes, komfom anak-anak dara akan mnjerit tngok diorg..kalau blogger pompuan femes, ade ke anak-anak teruna nak jerit bila jumpa diorg.. pling sempoi mntk autograp dgn fb...wahahha

    ReplyDelete
  45. blogger lelaki kejar seo
    wexxxxxx larikkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  46. hahahaha......jadi saya blogger lelaki ke pompuan...blog saya tadek gambar...ada secotet je.....tadek luv2 bagai.....hoho

    ReplyDelete
  47. aku jeles dgn blog yg dpt nuff byk, hahaa, nk challenge cm ne eih..hihi

    jom baca ni jap, sekadar berkongsi ilmu ... petua lihat dara...

    ReplyDelete
  48. blogger lelaki lagi best! kebanyakannya x ada simpang siur macam blog2 perempuan, tegak je and ayat tak perlu d'tapis and selalunya entry dia menarik :) ha3 tapi x dapat d'nafikan perempuan memang banyak advantage :p

    ReplyDelete
  49. blogger perempuan banyak follower..
    huwaa!! jealous

    ReplyDelete
  50. blogger perempuan bnyk advantage? HAHAHA..

    blogger laki pon banyak sih~~~ dahlah ramai gle org komen..

    blog den org just baca jea.. *rendah diri* HAHA..

    ReplyDelete
  51. blogger perempuan bnyk advantage? HAHAHA..

    blogger laki pon banyak sih~~~ dahlah ramai gle org komen..

    blog den org just baca jea.. *rendah diri* HAHA..

    ReplyDelete
  52. blog saye tak de gambar muncung2 tu.hehehe.awk pun buat la gmbr mcm tu.sure rmi pengunjung.

    ReplyDelete
  53. tapi blog aku ganas jek..ahahaha..

    jadi..aku...aku..T.T

    ReplyDelete
  54. muahaha. blogger alien jugak biasa-biasa jek :P

    p/s : ni haa, banyak yang komen kan? :)

    ReplyDelete
  55. Blog perempuan memang comey gitu. follower diorg slalu banyak. jeles ar.

    ReplyDelete