Monday, September 5, 2011

::ang blogger profesional ke tak?::

Aku bukannya hebat nak cakap benda-benda ni.Tapi aku percaya,selagi ang tak buat benda ni maka ang tergolong dalam golongan blogger yang profesional.Tak kisah la follower ang sikit sekali pun,ang tetap profesional.Aku tak kisah!


1.Ang tak kondem blogger lain.Bagi aku,setiap orang ada cara tersendiri nak naik dalam dunia blog ni.Segmen,Giveaway dan macam-macam lagi tu cara die.Yang ang nak sibuk-sibuk buat ape?Tak suka tak payah la ang join.Jeles dengan dia?Ang buat la segmen ang sendiri..adoi ai ye pun!



2.Buat entry untuk orang dewasa.Yang ang cite tentang hal dewasa ni buat ape?Ang pun tau yang ramai blogger ni terdiri daripada remaja.Budak-budak pun ade tau tak?Ang ni dah mencemarkan pemikiran depa.Aku mengaku,nak letak gambar perempuan yang tak pakai tudung pun aku pikir sejuta kali tau tak.So aku tak letak sebab kali yang ke999 tu aku tau benda ni salah.Aku tak nak saham dosa tu..




3.Jangan cepat melenting.Bukan dalam dunia blog je.Realiti sekali pun.Kalau sesuatu benda berlaku,ang tak tau kebenarannya jangan la ang cepat sangat nak melenting.Kalau ang silap,ang sendiri yang malu.Nak letak mane muka tu?Tu yang sampai bercerai berai tu.Kaji selidik suami ang dulu baru terkam.Ok?erk..suami pun sama.Bawak-bawak la berbincang dulu.grrr~




Dah.tiga tu je yang aku nak cakap la ni.Kalau ang tak buat benda kat atas ni maka bolehlah ang berbangga sebab ang memang profesional.Aku?Tak pro lagi macam ang..=)

32 comments:

  1. nmbr 1 byk org buat
    sesama blogger pn nk gduh

    ReplyDelete
  2. duniawi. rmbut jerk sama hitam tp hati lain2. :)

    ReplyDelete
  3. ape pun fikir dulu sebelum buat sesuatu kan ? ok ke komen ni. hehhe

    ReplyDelete
  4. tak buat..tapi bukan pro juga...mane tau akak yg pakai spect?

    ReplyDelete
  5. wohoh ! serius LIKE !
    yapp.. dalam blogging jangan suke kondem orang laen, just enjoy your blogging kann.. ape yang susah. buat hal masing-masing n at the end, semua orang happy. ta gitu? hee

    http://hafizilmi.blogspot.com/2011/09/sometimes-its-better-to-be-alone-no-one.html

    ReplyDelete
  6. macam cara org...ikut sukalah..janji bahagia..hahahah..

    ReplyDelete
  7. tak taulah pro ke x..tapi belom penah gadoh2..jom kita gadoh..hahaha

    ;P

    ReplyDelete
  8. hahaha...thnk la tulis psl aku..aku simpan tau URL ni...hahahah...aku tahu entri ni utk aku sbb kalo tak, ko tak kn dtg ckp kt shoutbox aku kn...hahahaha...aku tak kesah bro..tulis la lg...hahaha...

    ReplyDelete
  9. Post dwasa tu cmne?kekeke..ce cite skit..

    ReplyDelete
  10. aku rasa aku tak pro sangat la
    progol pon bukan
    proton lagi la
    hahaha
    :P

    ReplyDelete
  11. ak kalau boleh nk jd pro je..haha

    ReplyDelete
  12. Lah patutlah tanya macam tu. Belum sampai ke tahap tu rasanya. Baru berjinak. :')

    ReplyDelete
  13. fuhh..
    semua xda!
    kira pro la nih..hehe

    ReplyDelete
  14. wah..professional jugak aku ni rupanya,wahahaaha

    ReplyDelete
  15. kalau ang tak buat semua ni pro la tu.=)

    ReplyDelete
  16. memang terbaik entry ni..mana butang like??=p

    ReplyDelete
  17. hahaha..btul3!! xska blog yg kondem org sgt..tmbh2 kalu da specific kn kat some1. :)

    ReplyDelete
  18. ish tetibe konpius aku ni pro ke tak..haha

    ReplyDelete
  19. blogger proffesional adalah blogger yang serba tahu akan sesuatu hal itu and tahu untuk menerima hakikat dan kenyataan yg sebenar..bukan menidakkan sesuatu kenyataan benar..hehe.

    selamat berhari raya!

    ReplyDelete