Thursday, June 23, 2011

::hobiku::

Assalamualaikum...

Setiap manusia ada hobi atau minat yang tersendiri.Orang kata,minat itu datang sendiri tanpa dipaksa.Dalam tak sedar ia datang secara senyap-senyap ke dalam sanubari.Itulah yang dikatakan cinta.Eh!hobi la..Hurm..awat tajuk entry ni macam budak-budak je ni?Eh!Dak aih..setiap orang ade hobi.Jadi apa salahnya kita bercerita mengenai hobi.Tajuk yang kita boleh share bersama..

Masa kecik-kecik dulu,hobi saya adalah mengemas rumah.Pantang nampak habuk di tangga,di tb,perabot,tingkap.Memang semua akan jadi  mangsa lap saya.Saya boleh dikatakan anak yang paling rajin dalam keluarga pada masa tu.Secara tidak langsung,bakat membersih dan mengemas saya ni makin terselah setelah di gilap oleh puan Ibu.Tapi semua ini tidak bertahan lama kerana minat saya semakin pudar..orang dulu-dulu kata,bagai pelangi pudar warnanya..kehkeh..


Bila saya dah besar sikit dan dah boleh pikir sikit.Hobi saya beralih kepada menyanyi.Nyanyian saya ini hanya tertumpu pada nasyid dan saya telah melibatkan diri dalam pertandingan nasyid pada umur 6 tahun lagi.Nasyid bukan sebarang nasyid,nasyid mewakili zon Sentol dan berjaya menjuarai piala nasyid-nasyid peringkat sekolah tadika.Nampaknya hobi saya yang ni kekal sehingga ke hari ni.Tapi yang sedihnya,hobi mula-mula saya semakin pudar..orang kata,kalau tadi pelangi 7 warna,pudar tinggal 6.Sekarang tinggal 5 sahaja..

Kemudian hobi saya beralih kepada sukan dan permainan lasak.Saya mula minat dengan badminton.Selalunya saya akan bermain badminton dengan encik ayah tiap-tiap petang untuk menajamkan lagi bakat terpendam saya.Berlatih-punya berlatih akhirnya tak power-power jugak.Bukan bidang saya rupanya..


Naik je sekolah menengah,bila dah kenal komputer saya mula minat pada permainan komputer.Tapi minat saya ni tidak mendapat restu daripada keluarga.Mereka kata,game ni akan merosakkan saya.Lagipun spm dah dekat.Bagi saya,keluarga lagi penting dari karier saya.Saya pilih keluarga.Akhirnya,exam hancus jugak..hukhuk

Sekarang saya berumur 20 tahun.Bila saya mula kenal blog saya mula minat pada blog.Saya mula berjinak-jinak dengan blog dan saya mendapat ramai kawan yang saya sendiri tak pernah jumpa.Tapi insyaAllah satu hari nanti saya akan berjumpa dengan anda semua.Dengan berbloging ni,saya juga dapat membaiki penulisan saya dimana dalam fb,mesej semua saya menggunakan bahasa baku.Haa.bahasa menunjukkan bangsa..

Begitulah serba sedikit mengenai hobi saya..

p/s:cerita macam budak-budak kan?.. www.tips-fb.com

23 comments:

Fasihah Supian said...

hahaha hobi memang boleh berubah-ubah...tp setakat ni blogging belum pudar lagi lah hakim.hehehe

Syaza said...

Wa'alaikumsalam :DD
Wah, hobinya tuu, bukan main lagi ehh :P Haha, nazu suka membaca, dari dulu sampailah sekarang. Dah 400++ dalam koleksi, kalau nak kira semua buku yang nazu dah baca, dalam 1000++ dah kot, heee :D

Anonymous said...

bagusnya....suka mengelap...ekeke...akak paling malas...haha....

hobi akak baca novel....ngee~~

nursakinah said...

mak saye kate, membaca bukan hobi. membaca tu kewajipan.. mengemas pun kot..

hobi saye menengok TV. anak yang baik kan saye..? kan kan..

Kiera Qaira said...

wuu rjin gler kemas umah tyme kcik2:P
mcm2 hobi ader :DD

PemilikCahaya said...

kenapa hobi kita sama ek? dr mula smpai skrg...

al_hakim said...

syaza:wah..dasyat..

kak fasihah:kak otai blog.=P

kak nadiah:sy tak suke membaca..keh2..

sakinah:baik sgt.=)

kiera:haha..biase..=P

al_hakim said...

eszy:betul ke?hukhuk

Anonymous said...

best apa mbaca..leh berangan...ahaha...

pelangi hafyza said...

nape bg pelangi tu pudar warna?? ish3...=D

al_hakim said...

kak nadiah:haha..jaug berangan?

fyza:hukhuk..tak2..=P

Anonymous said...

yg bab ngemas rmah tu rsenye bkan mnat makin pudar, tp mkin mlas..hi2

al_hakim said...

erk.tak tahu,,=P

Cik Aqilah Wardah said...

pehh!! nk suh UNIC tgk ni... :p

hobi sy hari ini, stalk cikfu hakim daaaaaaaaaaaaaaan... tettt!! hahahaha

:p

sumaiyah mokhtar said...

hobi sentiasa berubah2 kan? hehehe

NuSaNa NoSa 91 said...

mmg cam krgn budak2... hihiii~ ^_^

tp kn.. byk betul hobi hakim.. agak2 berblogging tu hobi yg last ke?? =.=

al_hakim said...

kak wardah:erk..

sumaiyah:betul2..

keen:hehe..tak tau la

imaza93 said...

wahhh :D macam hobi ya?
betul ! bahasa menunjukkan bangsa.

vampire's lovex said...

hobi berubah mengikut peredaran zaman dengan usia...usia senja2 nih memang mudah tukar hobi..nanti makin senja,minat tanam pokok2 plak..haha

kemboja said...

haha tajuk mcm karangan masa skolah2 dulu.. hihi tp memg betul hobi boleh berubah2 mengikut usia..

al_hakim said...

imaza:=)

vampire:haha..tak nak!

kemboja:hukhuk

Asfz said...

asfz ada bnyk hobi...
ia xpudar cam pelangi tp ia menyerikan bagai pelangi.

erk apakah??
hahahahahahaha~

Puan Nurussalwa said...

t lawan badminton sesame nak?
errr~
maybe scrabble :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...