Friday, April 15, 2011

::nilai cinta::


awak..
dulu,saya sering tertanya..
penting ke cinta ni awak?
berharga sangat ke cinta ni?
sejauh mane nilai cinta ni...


awak..
selepas saya jumpa awak..
baru saya kenal apa itu cinta..
baru saya tahu betapa berharganya cinta ni..
baru saya tahu cinta ni penting kan awak...


awak..
saya juga baru tahu bahawa cinta bukan mudah seperti kata-kata..
cinta bukan umpama jalan yang lurus dan sungai yang tenang..
cinta ini sangat besar dugaannya..
siapa yang tak kuat pasti akan hanyut dalam jurang nafsu dan kelalaian..


awak..
hari ini mungkin kita berjauhan..
tapi percaya lah yang kita pasti akan ditemukan kembali..
nak tau kenapa tak awak?
ye la..cinta ni umpama spring kan awak..
bila ditarik ia pasti akan dekat kembali..


awak..
saya rase semua tahu yang jodoh di tangan tuhan..
tapi kita still kene berusaha kan awak..
kan Allah suka orang yang berusaha..
setakat mana yang kita usaha setakat itulah yang kita akan dapat..
jadi mari kita usaha untuk cinta kita ye awak..
semoga Allah makbulkan doa kita kan awak..=)


sekian~
www.tips-fb.com

14 comments:

Kyra Elric said...

suka entry nie...trasa cm dri sdiri lak dlm nie =)

salam perkenalan dr kyra=)

ummu shazwani said...

like2 :)

Syah Sheera said...

syahdu ny..
hurm.. insya-allah..
klw kte btol2 syg kn ssorg 2..
kte psti akn b'tmu dgn ny..

tp.. syg xsmsti ny memiliki..

DeeBa said...

its just same like me..!
sy salu berdoa spye jodoh sy brsme nyerr..
kerna cinta sy hnye utk dy..! :D

puteri_kebayan said...

nice~! really like this

Puan Nurussalwa said...

encik pilihan hati dah kembali bermadah tentang cinta..

=)
as for us,
awak, saya tunggu awak, awak tunggu saya k.
(^_^)
tc. jgn sakit2.

RHI said...

insyaallah...semoga awak..mendapat orang yang dicintai

Makbed said...

kiutnye gambo-gambo tu.

Unknown said...

insyaAllah kalau ada jodoh...

Farah Samad said...

nice...insyaallah, sume ini sudah tertulis untukkamu. berdoa untuk dipertemukan jodoh dengan orang tersayang...

yaya_flanella said...

:')

shahirahkhairudin said...

lehai lah.. comelnye entry ni..
and indeed ! cinta jalan dia tak lurus.. ahh ! banyak semak jugak. kena naik bukit. eh penat lah kekadang.. phew !

peNulis SeNjA said...

best La entri nih ... jemput join bloglist saye tuan umah .. kalau sudi

http://www.penulissenja.com/2011/04/jom-join-bloglist-penulis-senja.html

any way sayedh follow tuan ..nice blog .. bnyak simple la blog tuan nih

Syuhaida said...

comelnyer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...