Sunday, December 19, 2010

::awak sayang saya tak?::

Assalamualaikum..
"awak sayang saya tak?"..cepat jawab!hehe
saje gurau je..kali ni saya nak berkongsi sedikit info macam mane kita nak tau sama ada seseorang itu sayang pada kite atau tidak..tanpa..tanpa apa ye?..tanpa bertanye"awak sayang saya tak?"
1.caring-orang yang sayang kat kita ni mesti caring ataupun amek berat dalam bahasa kita..sebab ape depa nak amek berat pulak?ye la..sebab depa sayang kat kita la..ih2..tak kan nak amek ringan pulak.. =.="
2.bertangungjawab-orang yang sayang kat kita ni pasti akan melakukan tanggungjawab mereka..contoh terbaik ibu bapa kita la..ayah pi cari rezeki,cari makanan,cari duit dan seumpamanya..manakala ibu masak kat uma..kemas uma..sidai baju..kalo depa tak sayang kat kita mesti diorang tak jalan kan tanggungjawab mereka..jage diri sendiri lagi bek..jangan ye makcik dan pakcik..sian anak-anak tu..
3.pemurah-kalo nak tau orang tu sayang kat kita atau tak, kita try la skali skali mintak die topup..belanje makan ke..diorang pasti tak berkira..walaupun duit dah tak ada, mereka tetap cari jalan macam mane nak tunaikan permintaan kita.."untuk U darling,apa-apa pun boleh"..tapi jangan la demand yang mahal-mahal pulak..dari sayang boleh jadi gado..jangan ye..
4.mengalah-yang ni salah satu ciri yang sangat penting kalau nak tau die sayang kite ke tak..try la carik gado..haha..die pasti akan mengalah walaupun kadang-kadang die betul..bukannye ape..die nak jage hati kita..tak nak hati kite terguris walau sedikit pun."biar hati I yang luke..jangan hati U yang lembut tu terluka"hukhuk..
5.setia-yang ini sudah pasti..orang tu pasti sayang kat kita kalau die setia pada kita..tak duk rapat-rapat ngan orang lain..tak tunjuk-tunjuk tips yang saya tulis ni kat orang lain..dan tak tanye kat orang lain "U sayang I tak?"..
6.jaga pergaulan-yang ini sangat penting..saya ulang sekali lagi,sangat penting ye..bagi pasangan yang belum berkahwin tu..kalau nak tau pasangan kita sayang kat kite ke tak senang je..die tak kan cube-cube mintak nak pegang tangan kite...nak kiss la.."U..nak kiss"..kalo ade pun kita yang sayang kat die kene halang atau tak tunaikan permintaan seperti itu..bukannye benci or tak sayang ..tapi sebab kita sayang die la kite berbuat demikian..kita tak nak die masuk neraka kan..kunk dengan kita sekali masuk sama-sama "U..I sanggup ikut U pergi mana pun"..kalo macam ni la die cakap..bawak la die ke syurga ya..amin..
7.kahwin-yang ni yang terkahir..bagi pasangan yang belum berkahwin la..kalo nak tau die sayang kat kite atau tak, kite try la mintak nak kahwin..kalo die banyak sangat bagi alasan,maknanye die tak sayang kite la..tapi time nak tanye tu biar tepat la ye..jangan yang tengah study tu tiba-tiba gatal nak kahwin..abiskan study dulu..focus pada study.."U..pas abes study kite kahwin ye"..


sekian dari saya..saya harap sedikit sebanyak dapat la beri info kat rakan-rakan semua..


p/s:ade tak ciri-ciri kat atas ni pada orang yang anda sayang?kalau tak de berhati-hati la ye..hehe www.tips-fb.com

27 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

erkk..?? xde kot.. ha3~ ^_^

M.I.A said...

50-50. so, agk2 dye sayang kita x? hee

Anonymous said...

saya SAYANG mak saya! :D

Puan Nurussalwa said...

in short, action speaks louder than words la kan..

watch out, someone is closely evaluate ur action.

:)

heeee~

kici_bubu said...

xsume la 50-50...thnks shre :)

Anonymous said...

urmm,,,,betul2,,,

PikaPiko said...

tak ada kat saya,,haha...tak ada org syg sy kah?

n.h said...

kalu betri abes, n charger kt dlm kete.. n kete tu tah kemane d bwk tuannye.. fhm an..

huhuk..

pinjam charger..nk msj org tersyg ni.

terokai seni said...

tengah bcinta semua indah....

Wahida Nasution Thakhrim said...

masih mencari.. masih belum jumpa yang tersenarai..

Trx said...

harap2 dapat lah jumpa orang yang benar ikhlas..tapi sebelum tu bezakan ar dulu antara nafsu dengan cinta...cinta hanya akan membutakan manusia jika dilebihkan dengan nafsu...
dan bercinta tanpa ikatan bermakna blom milik kita lagi..soo jgn pegang2..dduk renggang2...amin (^_^)

MJ said...

ada tapi....hurm.. memilih ke saya ni...hahaha..biarlah cintaku untuk suami yang tercinta...ngeeee

tura hepy said...

50-50....
sume ada laaa, yg baik dan buruk...
best entry nih...
t.kasih kamu..:)))

Anis izyan Abd Rahman said...

tak yah ade bf laa lagi senag~

Fyda said...

ade laa yg ter miss ==' . tak semua ciri2 ade

dya adriza said...

hmm.. ntah. kalau pd diri sndiri, x semua ada. klu pada diri dia, pun sama. huhu~

Yana said...

hahah.. betul lah tu

Nurul Jannah said...

saya sayang sume orang yang syang saya! :)

za said...

Di antara hati laki laki dan hati wanita,

Kau akan
temukan
sebuah
cinta

Yang jika
tidak dikut
sebetulnya
dengan cara
agama,

Akan
membawa
kau ke
jalan

yang
sangat
sempit
menuju syurga,

Dan
membawa
kau ke
jalan

yang
maha luas,
menuju neraka

TuanMudaKalsel.Com said...

Aku sayang blogger yang baik hati dan tak sombong, hehe.... Senang berkunjung ke blog anda, terima kasih karena anda telah berkunjung ke blog saya, salam kenal, salam persahabatan antar blogger, salam sukses...
Dapatkan 1 juta pengunjung di http://bit.ly/traf1k

mira_nas said...

yg no 3 tu..mcm tak setuju sket..seolah olah..sayang tu boleh diukur dengan material

::nuRuLaDHar:: said...

hrp smua tu ade...hihi =)

Puan Nurussalwa said...

erm.. saya ade x ciri2 ni ea?

ase cm ade..

ade la kan?

:)

noa said...

semua ada ngehngehngeh

Tieka Nadira said...

susahnya nak cari yg ada semua nih ^.^

Markpitz said...

Awk sayang saya x ?...hahaha

Anonymous said...

aigo~ dlu ad sume, skrg ni.. de 1,2 yg hilang. cane? agk2ny.. syg lg ke dia kt kte? huu~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...