Sunday, December 26, 2010

::aurat oh aurat::

Assalamualaikum...
mesti korunk sume pernah dengar pasal kempen tutup aurat ni kan..saya harap saya tak terlambat atau ketinggalan untuk turut same berkempen..kalau nak diikutkan,kempen sebegini tidak perlu ditamatkan tempohnya..ianya perlu sentiasa dijalankan setiap masa kerana mengingatkan antara satu sama lain sudah menjadi tanggungjawab kite bersama..saya juga berharap agar setiap blogger dapat turut serta dalam menjayakan kempen ini..


sudah menjadi kewajipan kite sebagai seorang Islam untuk menjaga aurat kita..yang perempuan dengan auratnya..dan lelaki dengan auratnye..kalau kita jage aurat masing-masing kan senang..saya jamin! banyak masalah sosial dan kes-kes yang melibatkan wanita ini akan berkurangan..

cube kita lihat..mereka yang berpakaian tidak menutup aurat dan menjolok mata ini bukannya tak ade duit ataupun kain lebihan di rumah..tetapi mereka seakan-akan cume memahami atau mengambil feel bagaimana hidupnya orang zaman dahulu iaitu zaman batu..



apa pun tindakan yang diambil..kita perlu sedar bahawa setiap tindakan ada kesan atau effectnye..bagi perempuan yang tidak menutup aurat,mereka sebenarnye telah menggugat keimanan seseorang lelaki..bagi yang lemah imannya, pasti akan turut sama dalam masalah ini dan membuat tindakan yang tidak sepatutnya..bila berlaku kes wanita diperkosa, siapa yang perlu dipersalahkan?..renung-renungkanlah ye..


bagi wanita..bukan menutup aurat saje sudah mencukupi..mereka juga perlu menghindar dari memakai pakaian yang boleh menampakkan susuk tubuh badan mereka..mereka wajib memakai tudung yang labuh iaitu yang menutup dada dan tidak jarang..kasut yang digunakan juga perlu diambil kira..sekirannya ingin memakai kasut yang bertumit tinggi, kita perlu pastikan kasut itu tidak berbunyi ketika berjalan..

bukan wanita sahaja..lelaki juga wajib menjaga auratnye..aurat lelaki lebih senang dijaga berbanding wanita..kita hanya perlu jage dari pusat hingga ke lutut..senangkan?..itu pun masih ade yang tidak mampu menjaga aurat mereka..betapa lemahnya iman manusia zaman sekarang ini..kalau kita boleh, lihat sekarang ni pun sudah ada kes lelaki diperkosa..macam mane tu kan?..ganas juga wanita zaman sekarang kan..wanita ke?bukan pondan?..hukhuk..berhati-hati lah kaum adam..


saya rase, semua tahu..seseksi atau secantik mana pun kita, yang muslimah atau yang soleh juga akan menjadi pilihan hati buat peneman di dunia dan akhirat....akhir kalam..sekian~

p/s:mood merapu skit..hukhuk
www.tips-fb.com

14 comments:

Azliza Mohamed said...

:)

LynnAiza said...

seseksi atau secantik mana pun kita, yang muslimah atau yang soleh juga akan menjadi pilihan hati buat peneman di dunia dan akhirat...

-yes!m agree~^_^

Puan Nurussalwa said...

true~

i'll try my besh.

:)

CIK CIRA said...

betul...betul..betul...berbangga menjadi orang yang beragama islam.. =)

Faten Rosli said...

en3 yg bgus utk di jadikan panduan.. ^_^

a.R said...

btol3... mcmne seksi pon, hot pon...yg sopan tetap memikat.....

al_hakim said...

dark cokolat:=)

lynn:masyeh..

awk:ur r the best =)

cik cira:sy pun!!

mizz fatin:masyeh

sae:tau tak pe..lagi2 gadis melayu..ayu=)

luahan said...

mana pulak entri tu merapu...bagus apa. anda menyampaikan satu pesanan yang baik. buat lagi n3 nasihat camni, k!

al_hakim said...

entry tak merapu..tp gamba2 tu..hehe..ok..masyeh sofi =)

Kamsiah yusoff said...

salam
bg akak,kalau ada rasa ketakwaan,kalau ada rasa kehambaan pd pencipta yg maha ESA,tak perlu kempen2 begini..tiap2 dari kita perlu ada kesedaran sendiri dlm menjaga aurat,tak perlu disuruh2,dipaksa2...jika kita semua faham yg ianya adalah perintah ALLAH YG WAJIB DITUNAIKAN...
dan bg akak,tiada kompromi dalam aurat wanita...

Ain Zulaikha said...

hahahaha pondan pun pandang body lelaki.. padan muka.. heheh

al_hakim said...

pondan pun ade perasaan..hehe

meyza said...

tp kan zmn skrg da sstengah laki yg 'gila' lbey ska pompuan yg mnutup aurat..katanya lbey seksi n ntah ppew..


ley tgok n baca kt link ney :
http://www.ohtidak.com/oh-diajak-seks-melalui-ym/

kesimpulannya even tutup aurat or x skrg ney pompuan still kna brjga2 ngan sesetengah laki sal dunia skrg da xtgok pompuan tu mnutup aurat or x..

Amir Syahir said...

jgn la jadi biawak sgt..ahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...